Ik bnen net 4 dagen bezig en het bevalt me prima. Mijn moeder en ik zijn er op gewezen door de eigenaren van onze fitnessclub. Zij zijn erg bezig met diabetispatiënten en obesitas. Nu hebben wij als tip gekregen om dit es te proberen. Ik ben nu 2 kilo kwijt. Wij hebben een simpel programma. Shakes en groente en dan het zo langzamerhand weer opbouwen naar het gewone leven. Volgens de instructrice mochten we 1x in de week zondigen. Dat heb ik dus vandaag met de lunch gedaan. 's Ochtends natuurlijk de shake. Nu net een halve stokbrood gehad met 3 plakjes kipfilet, 1/2 gele paprika en een beetje geraspte 30+ kaas (erg droog, maar goed), daarna een cracker met halvarine.
Ben nu wel hartstikke vol, dus krijg nu het spijt-gevoel. Komt het nou wel goed? Dan probeer ik maar te denken morgen gaan we weer verder en dan maar hopen dat het niet aanzet. We zullen wel zien.......
Zondigen?
(6 posts) (3 voices)-
Posted 1 year ago #
-
Ik denk dat je instructrice misschien niet zo veel weet van eiwitdieten? Of ze heeft zondigen anders bedoeld dan jullie het hebben opgevat?
Op het moment dat je teveel (goede) koolhydraten eet of zelfs maar een beetje van de slechte gaat je lichaam uit ketose. (ketose = energie halen uit je opgeslagen lichaamsvet ipv uit koolhydraten "Jip&Janneke uitgelegd")
Je lichaam zal nu weer twee à drie dagen energie halen uit de koolhydraten die je net op hebt en daarna pas weer overstappen op vetverbranding.Als 1x per week zondigen het je waard is om eigenlijk 2 à 3 dagen terug te vallen in resultaten moet je het zeker doen (iedereen trapt er wel eens in, ik ook helaas...), maar het lijkt mij nogal zinloos.
Bedoelde ze met zondigen niet eerder dat je 1x in de week 's avonds een kipfilet'tje roerbakt met groenten, ipv een shake? Of dat je 1x per week een stukje kaas neemt ofzo?
Dan blijf je namelijk in ieder geval nog in ketose.Maar had je het e-book eigenlijk wel doorgelezen?
succes iig
Posted 1 year ago # -
Tjatjatjatja!Is het niet zo dat toegestaan zondigen er voor zorgt dat je de rest van het dieet beter volhoudt? De mist in gaan doen we allemaal, kun je er beter maar op voorbereid zijn. Al zou ik een stokbrood vervangen door een volkoren product, is nog altijd beter.
Succes!
Posted 1 year ago # -
Zeker weten dat toegestaan zondigen helpt het langer vol te houden, da's dan ook zeker heel goed om te doen!
Maar hoe vaak doe je dat... (1x per week is best veel) en "hoe"... om nou gelijk een half stokbrood naar binnen te schuiven??Ik denk dat je beter 3x in de week een stukje brie naar binnen kan werken, dan 1x per week brood...
Posted 1 year ago # -
Is een keer per week veel?? Hmm..in mijn ogen niet. Maar van dat halve stokbrood, daar ben ik helemaal mee eens!
Posted 1 year ago # -
Hihihi. Volgens mij bedoelen we hetzelfde Juf, maar ik druk me waarschijnlijk niet goed uit...
Op de manier waarop ze VANDAAG zondigde, dus met stokbrood en cracker, vind ik 1x per week echt veel. (omdat je lichaam dan zo lang nodig heeft weer in ketose te komen dat het gewoon zonde is)
Ik "zondig" zelf iedere dag. Maar dan "zondigen" in de zin dat ik me niet aan het lijstje in het e-book houd, maar tussendoor iets extra's neem. Dat extraatje is in mijn geval dan wel iets "verantwoords" in proteine-dieet-zin. Dus een klein stukje kaas, of een klein stukje gerookte kipfilet, een lowcarb zuurtje of zelfs een lowcarb chocolaatje.
Dan blijf ik wel in ketose, maar zal iets langzamer afvallen. Wat niet erg is omdat ik het op deze manier langer volhou....Zeg maar... ZONDIG GERUST, MAAR ZONDIG BEWUST
(beter dan dit kan ik 't niet verwoorden hoor!) ;o)
Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.