Nou, de 1e week zit erop. 3.5 kg eraf!! Wat een kick. Ik zal niet zeggen dat het een makkie is maar wel heel goed vol te houden als je het in je hoofd goed hebt.
Het e-book ligt voor het grijpen, ik heb het mooi uitgeprint en gebonden. Als ik wil kijk ik er even in en weet ik weer zeker dat dit dé manier is voor mij op dit moment.
Wat me opvalt is dat je niet zulke erge koude aanvallen hebt als met andere dieten. 's Avonds een potje thee ipv een paar glazen wijn is ook wel even wennen.Ik moet trouwens wel erg mijn best doen om 6 shakes per dag te nemen.
Zoals je in het e-book kunt lezen is het commentaar inderdaad niet van de lucht. Ik lunch dagelijks met collega's. Op de vraag wat ik nu weer aan het doen was hebt ik geantwoord; "Ken je Erica Terpstra? Nou zoiets en ik wil het er verder niet met jullie over hebben". Klaar!! Ik dacht; ze zullen het wel zien over een kilo of 10. Het werkt en het is lekker rustig zo.
Ik hoop dat week 2 in zo'n zelfde tempo gaat.
De dagelijkse wandeling van min. 30 min. wordt steeds fijner.
Nou we gaan weer verder, ik hoop dat ik over een week of 5-6 nog steeds zo enthousiast ben.
week 1 zit erop
(12 posts) (7 voices)-
Posted 2 years ago #
-
Leuk verhaal Marieke, en natuurlijk herkenbaar dat collega's gaan "zeuren". Succes, met je 2e week!!
Posted 2 years ago # -
De tweede week is nu ook voorbij. Geen ons eraf deze week. Ik kom niet elke dag tot 6 shakes. Kan dat de oorzaak zijn? Ik ga door maar wil ook graag rsultaat zien. Ik voel me prima en beweeg extra. Aan mijn lijf voel ik wel dat er wat gebeurd maar de weegschaal zegt van niet. Is dit herkenbaar?
Ik wil mijn motivatie niet laten inzakken.Posted 2 years ago # -
Hoi Marieke,
Ik ben in week 2 ook nauwelijks iets afgevallen helaas. Ik denk niet dat de oorzaak 1 shake minder per dag is. Het schijnt dat iedereen door dit koude weer wel meer vocht vasthoudt dan normaal. Misschien is dat de oorzaak? Ik hoop het maar!Posted 2 years ago # -
Hoi Marieke,
Wat balen voor je dat je in de tweede week niets afgevallen bent.
Ik ben morgen een week bezig en ben 2 kilo kwijt, overigens ben ik de laatste 2 dagen niets afgevallen, daar baalde ik wel van.
Ik heb het normaal 's avonds ook altijd koud, maar niet ik dit dieet doe, is dat minder.
Ik vind het goed te doen, alleen die vieze smaak in mijn mond....
Eet/drink jij de hele dag alleen maar shakes? lijkt me niets...ik begin de dag met een yoghurt, tussendoor twee koekjes, dan een reep, of een omelet met groente, of zoals vandaag soepstengels (zijn lekker, maar erg duur) en vanavond eet ik pizza met gebakken champignons en tomaten, vanavond dan nog 2 koekjes of een shake.Posted 2 years ago # -
Mijn tip, ga niet elke dag op de weegschaal staan. Beperk het tot 1 keer in de week. Kijk ook liever in de spiegel en naar je broeken.
Posted 2 years ago # -
Je hebt gelijk! Er kan een "weegschaalverslaving" ontstaan. Daar raak je dus ook van in een dip; niet goed.
Het gaat nu goed hoor. Week 4 is een paar dagen oud en er is 5.5 kg vanaf. We gaan rustig door, die 10 weken zijn goed te doen.
Ik heb wel alle afspraken met eten erbij uitgesteld of afgezegd. Het is ook niet te geloven dat ik al ruim 3 weken geen rood wijntje heb gedronken, neem van mij aan dat dat heel erg bijzonder is; ik sta versteld van mezelf.
Om de paar dagen op de schaal en de broeken worden inderdaad ruimer. Aan mijn gezicht is het nu ook wel te zien. Ik ben blij in ieder gevan en daar gaat het om.Posted 2 years ago # -
Help ;-) heb even een pep-talk nodig.
Zit nu in de 2e week... (dag 12) en heb even een behoorlijke dip.
Moet zeggen dat ik de 1e week (op de 2e dag na, die was heel moeilijk) redelijk goed doorgekomen ben, ben toen ook 5 kg (!!!) afgevallen -er moeten er sowieso nog iets van 30 vanaf-. De 2e week inderdaad minder hard, maar toch nog 1 kg eraf tot nu toe.
Zoals ergens anders te lezen valt: mijn darmen zijn ook een stuk rustiger geworden, de ongesteldheid fluitend doorgekomen, wel ontzettend veel moeten plassen. Ook snachts... zo'n 4x per nacht mijn bed uit. Denk dat dat me nu een beetje nekt, want ik ben zo moe... weet niet of dit aan slaapgebrek komt, of een bijwerking van het dieet (combi?).
Morgen gelukkig vrij, dus dan ga ik de hele ochtend uitslapen ;-)
Lijks alsof het dipje wat de meeste de 1e week hebben, mij nu in de 2e week treft...
Ach, als ik dit zo lees, alleen maar positieve dingen toch? (behalve de moe-heid) en nog 2 dagen dan mag ik weer een lekker stukje vlees.
Ga zo eerst weer even het boekje lezen, dan weet ik helemaal weer waar ik het voor doe... (komt wel goed hoor, maar moest het even kwijt).Posted 2 years ago # -
Hallo Mitchel,
Ik las dat je ergens anders had geschreven dat het beter is ong. 1,5 x je gewicht aan eiwit in te nemen ipv 150gr.
Omdat ik wat (...) zwaarder ben.. zou het kunnen komen dat ik me zo gammel voel doordat ik net te weinig eiwitten binnen krijg?
Heb ook een beetje het idee dat tegen de tijd dat ik weer een shake 'moet' (het voelt niet als moeten hoor) ik er echt wel aan toe ben, dan begin ik een beetje zweverig te worden enzo en dat gaat dan na zo'n shake (of reep) weer over.
Zou iets meer eiwit per shake dan misschien wat beter zijn?
Ga het in ieder geval proberen (30 gram per shake denk ipv 25)?Posted 2 years ago # -
goedemiddag allemaal mijn naam is Tooske en ik wil 12 kg afvallen
Nu wil ik dat eiwitpoeder kopen maar alles is uitverkocht , kan ik het ook b.v. bij de Tuinen kopen ?
groetjesPosted 2 years ago # -
Ja, de Tuinen verkoopt het ook, maar daar was je waarschijnlijk al achter inmiddels...?
Posted 2 years ago # -
Alles is er inmiddels ook weer. De Tuinen verkoopt ook eiwitpoeder, maar daar zijn ze niet zo nauw met de smaken. (Zijn niet zo lekker)
Ook is het geen whey isolaat wat ze daar verkopen volgens mij. Succes in ieder geval!
Posted 2 years ago #
Reply
You must log in to post.