Misschien een beetje een moeilijk onderwerp, maar hebben er meer mensen last van veranderde ontlasting, donker van kleur (denk heel donker groen), kan dit van de eiwitinname komen of van de vele (groene) groenten?
Ik hoef tegenwoordig nog maar eens in de 3 dagen het toilet te bezoeken, verder nergens last van, maar ik vind het wel vervelend, mag je bijvoorbeeld stoelgang bevorderende kruidenthee van Kneip gebruiken of heeft dit invloed op de opname van de eiwitten?
Vreemde ontlasting
(6 posts) (6 voices)-
Posted 1 year ago #
-
Hallo Max,
je bent niet de enige hoor. Ik hoef maar 1x per week en dan alleen met behulp van tabletten. Het is voor mij momenteel echt een ramp. Eet nu zemelen en lijnzaad maar ik merk er nog niks van.Posted 1 year ago # -
hoi,
Als je veel water drinkt dan komt je ontlasting vanzelf op gang. Had ook een slechte stoelgang en merk dat 2 liter water echt helpt. succesPosted 1 year ago # -
ik heb het ook, maar maak me er niet zo druk om eigenlijk. Er gaat vrijwel niks in, dus ja, wat zou er uit moeten komen dan? Ik ga ongeveer 1x in de drie dagen nu, maar heb gemerkt dat als ik weer normaal ga eten, dat ik naar 2x per dag ga!! En dat is dus veel vaker dan voordat ik het dieet gevolgd had dus mijn stofwisseling is volgens mij versneld.
Daarom trek ik me er dus niet zo veel van aan... :D Tenzij je er last van krijgt natuurlijk.Posted 1 year ago # -
Een protiene dieet kan vaak leiden tot vezeltekort.
Dat is bekend bij dit soort dieeten vooral in de eerste fasen.
Ikzelf gebruik in 3 van de 6 shakes 2 theelepels Psyliumvezels verkrijgbaar bij "De Tuinen" onder de naam Juso Vezels. Deze vezels bevatten geen opneembare koolhydraten en zijn zoals alle voedingsvezels goed voor je stoelgang. Je begint met 3 x daags 1 na een week 3 x daag 2 theelepels, daarna een week 3 theelepels en een week 4 theelepels en vanaf week 5 gebruik je 3 keer daags 1 eetlepel gewoon mixen met je eiwitpoeder en shaken maar. Het vult ook nog beter zodat je minder snel honger zult krijgen.Posted 1 year ago # -
Ja, heel herkenbaar! Mijn ontlasting is ook vaak donkergroen tot zwartig... Schrok er best van moet ik zeggen.
Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.