Hoi , Ik ben Marielle ben zelf diabete en heb al het eea geprobeerd met dieten, beginnen is geen probleem maar het volhouden is een probleem voor mij !!!
Ik heb zelf een stok achter de deur nodig, kan het niet alleen !! Vooral in de weekenden heb ik het moeilijk.
Ben geen zoete kou ,maar een hartig iemand , en lust graag een borreltje !!
Kan iemand mij helpen??
voorstellen.
(5 posts) (5 voices)-
Posted 1 year ago #
-
Hoe kan ik je dan helpen?
Ik ben vorige week woensdag begonnen met fase 1 en ben nu al 3,4 kg afgevallen. Aan de ene kant gaat dat snel omdat ik nu hoogst waarschijnlijk in ketose ben en aan de andere kant omdat ik nogal wat kilootjes mee moet schouwen daar gaat natuurlijk energie in zitten. Woog toen ik begon 105,9 en nu dus 102,5.
Vandaag besloop me het gevoel van "o jee, wat als ik het niet volhoud?" Ik vind het daarom fijn dat dit forum er is en dat je contact kunt hebben met anderen die ook bezig zijn met het "Slank met eiwit" programma. Je voelt je er dan niet alleen in staan. Wel moet je het zelf doen. Je moet zelf de discipline opbrengen om die shakes te drinken en verder weinig koolhydraten naar binnen te werken.
Als ik wist hoe ik je een stok achter de deur kon geven, dan deed ik dat. Maar ik zou niet weten hoe. Misschien is het genoeg te weten dat je niet de enige bent die bezig is met dit dieet.Groetjes,
NellyPosted 1 year ago # -
Hallo ik ben Monique. Ik ben nu ruim een week bezig en al 6 kg kwijt! Ik wil er 25 kg af als het lukt. De shakes vind ik te doen maar wel dun, meer een drank te noemen.
Verder vind ik het lastig om de groenten af te wisselen. We gaan door maar vooral in het weekend vind ik het lastig. Verder gaat het goed. Honger wordt wel minder maar heb ik soms wel. Ik vind het leuk om elkaar te volgen en te motiveren. Succes iedereen!Posted 1 year ago # -
Hallo Mojo,
lekker joh, 6 kg eraf! Heb je voor variatietips met je groente al eens gekeken bij het topic "groente tips en trix"?
Ook is er een topic met algemene tips om je voedsel lekker en gevarieerd te houden. Als je je shakes bijv. mixt met 100 ml water en 100 ml apro soja rood dan wordt het wel een romige shake.Hoi Marielle,
Dit dieet is juist goed te doen voor een diabeet, omdat je bijna geen koolhydraten eet.
Die stok achter de deur kan denk ik niemand anders voor je zijn dan jijzelf, alles valt of staat tenslotte met motivatie... Maar lees lekker hier mee, stel je vragen als je die hebt en vind zo wat steun op het forum.
Drank zal je natuurlijk voorlopig even moeten laten staan, maar dat snap je zelf denk ik ook wel? En dat hartige... Nou ja joh, probeer eerst even twee weken streng fase 1 te doen en neem daarna af en toe een klein stukje kaas ofzo als je het echt ff niet meer houdt...
Als je die eerste twee weken fase 1 vol kan houden en je valt gelijk lekker af zal je zien dat je steeds meer motivatie vindt om door te gaan ook!Posted 1 year ago # -
hoi marielle,
ik ben zelf ook diabeet en ben nu zelf 1 week bezig en het gaat goed
wel is het heel belangrijk om je suiker goed in de gaten te houden,ik weet niet of je insuline spuit?ik spuit vier keer per dag en eerst was dat veertien en nu drie.
als ik straks weer brood enz ga eten moet ik wel weer meer gaan spuiten
en het volhouden snap ik helemaal,vooral de avonden en de weekeinden maar goed ik ben nu een week bezig en nog niet gezondigd
en dat terwijl ik toch iedere avond kook voor de kids en snoepjes geef enz
ik vind dit forum echt helpen en ik hou maar steed in mijn achterhoofd dat dat overgewicht echt heel slecht is en ik wil straks niet een hartaanval krijgen of wat dan ook en dat de kinderen dan moeten zeggen ja mama kan niet van de lekkere dingen afblijven
mijn motivatie is echt mijn gezondheid......
en nu naar 1 week 4 kilo kwijt,ik wil er 15 kilo af dus we hebben nog een weg tegaanPosted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.