Ik sluit me aan bij de club, ik heb ook steeds meer honger, grrr. En dat opgeblazen gevoel ook. Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat het komt omdat mijn stofwisseling hoger is geworden!? Nou ja of die theorie enigzins hout snijdt merken we maandag dan wel weer. Ik ben vastbesloten om zeker tot onze vakantie NIET te smokkelen. Ik heb ooit ergens gelezen dat veel mensen zo rond de 3e week van een dieet opgeven. Nou wij dus mooi NIET hè!
voor de 2-1-2012 beginners,fase 2!
(88 posts) (9 voices)-
Posted 4 months ago #
-
NOW WAY wij geven NIET op,het gaat op zich goed, en als jij dezelfde klachten hebt als mij,dan hoort het erbij,hahaha en dat rijmt.
We bikkelen verder,heb vandaag trouwens heerlijk bloemkool(restje van gister)brocollie soep gemaakt,verwarmend en vullend,de rest van het gezin vond het ook heerlijk.Ik had een heerlijk diner gemaakt,Gevulde paprika,met ui en witlof,en voor de rest bruine bonen.een stukje pangafilet en dus die soep.heerlijk.Gister minder lekker gegeten,met sla brrrr,dat is toch niet mijn ding.Groeten en tot de volgende x tbtje
Posted 4 months ago # -
Zo weer een nacht om,dag 18 om precies te zijn,vandaag even middagje werken ,en dan vanavond uit eten met aantal ex collega's.WOKKEN,dus gewoon lekker groenten en vis.
Morgen dagje shoppen,koffie leuten met vriendin.oook erg veel zin in.
Heb een mooie muursticker gekocht en op gehangen met de tekst CARPE DIEM.klopt helemaal.
Ik wens jullie een fijn weekend.
groeten en suc6 met alle verleidingen,denk aan ons DOEL!.
tbtjePosted 4 months ago # -
goedenmorgen deze morgen, gisteren mijn eerste nieuwe shirt gekocht,Ik ging gisteravond uit eten ,en ik ging daar vanuit mijn werk naar toe, een geldig shirtje gescoord bij DIDI.kan ook als ik afgevallen ben,heel goed, hij is groen met zwart en allemaal pailetten erop. was ook supergezellig, en heb NIETS gehad wat NIET mag,dus GEEn ijs ,Geen sushi,Geen gebak,maar wel tauge,met sperziebonen,ui,zalm en kip.Het was lekker maar vind mijn eigen roerbak lekkerder hahaha.
vanavond lekker zuurkool met een uitje,en de kids stampot,manlief aan het werk,morgen weer grote dag WEEGMOMENT,blijft spannend,al voel ik het supergoed in kleding.
We gaan gewoon lekker door, Ik ga zo stad in met vriendin heb reep mee, dus lekker shoppen en koffieleuten.gr tbtje
Posted 4 months ago # -
Haha tbtje grappig dat je eigen wok lekkerder is. Wel fijn dat je zo genoten hebt. Ik heb ook veel van Didi kun je vaak inderdaad wel langer aan ook als je iets afvalt. Is allemaal nogal rekbaar hè. Mijn man had bedacht vanavond ouderwets ( heel ouderwets ;-)) groentebouillon te gaan doen. Ik ben benieuwd, het kan inderdaad prima. Gelukkig krijg ik veel steun van die 3 hier thuis.
Aan mijn kleding merk ik het ook steeds beter. Ik wacht met spanning af totdat iemand zegt "ben je afgevallen?" Maar ik ben bang dat dat nog wel even duurt...Posted 4 months ago # -
ja klopt PES, ik zit ook te wachten "op het moment"en dan van iemand die je een tijd niet hebt gezien,als ik naar een aantal vriendinnen kijk,is het vaak pas bij een kilo of tien mmmm.Maar net stad in geweest en kon de long wear van miss etam maat 42 strakke zwarte broek aan ,jippie!.Heb hem niet gekocht,want als hij straks slobbert ,heb ik er ook niets aan.Dus we gaan gewoon lekker door,
was trouwens gezellig met vriendin,naar DE cafe geweest een heerlijk bakje koffie gehad en een kop thee,vriendin een muffin en twee chocolaatjes erbij....Ik voelde mij zoooooooooooooo goed,heerlijk en zij mag er van genieten hoor geen probleem,op terug weg in de trein heb ik genoten van een REEP.en nu een fles water,zo nog even mijn cavia's schoon hokje,en dan lekker bankhangen.laterrr allemaal
Tja 10 kilo daar zijn we nog niet, maar al wel over helft en maandag weet ik weer meer! Vanavond heerlijk gegeten: thaise soep met kippenbouillon, paksoi, verse gember, citroengras, rode peper en kastanjechampignons. Voor de anderen naanbrood er bij en mihoen er doorheen. Dat schepte ik gewoon niet erbij. Voor morgenochtend heb ik een of ander recept hier van het forum gevist: wentelteefjes gemaakt van lijnzaad (dat schep ik sowieso iedere ochtend door mn shake) , zemelen, ei, zoetstof en kaneel. Lijkt me lekker, een puntje daarvan en een gekookt eitje, laat ik de shake even voor wat ie is. Prima lijn-zondag- ontbijt.
Posted 4 months ago # -
klinkt goed je thaise soep en inderdaad komen die wentelteefjes mij ook bekent voor...
Ik heb nu een rommelende maag ,GEEN idee waarom ,misschien van de kruiden van de wok van gisteren,mij net even verwent met een heerlijke douche en lekkere bodylotion,nu ff bankzitten ,twee kranten doorspitten.Tot gauw
ging gisteren bij de apotheek op de weegschaal staan! en gaf gewoon 2 kilo meer aan dan dat ik was afgevallen, hoop dat het mijn kleding, jas en schoenen waren maar ja dan betekend het nog dat ik niks afgevallen ben sinds week 2 maar goed maandag zien we weer verder, denk dat ik week 4 maar weer fase 1 ga doen!? vind het wel wat moeilijker worden nu.. heb geen trek in zoet maar wel in zout! chippie ofzo.. maar houd me nog steeds aan het dieet haha zet door... wil er meer af net als jullie en het gaat lukken!
Posted 4 months ago # -
he Ri,hoeveel benje nu in totaal afgevallen?we zijn nog maar 20 dagen bezig,en je weegmoment is maandag toch? zou ik gewoon dat moment aan houden,anders wordt je gek, je lijf is iedere dag anders,en inderdaad ook zin in zout,dus maak ik wat vaker een komkommertje aromat,of een bouiilon.
veel suc6 gr tbtjePosted 4 months ago # -
Goedenmiddag deze middag,lekker uitgeslapen gister concert van Lady gaga gezien wat een apart figuur zeg...
maargoed de resultaten van deze week 99.8 = 5.9 kilo in 20 dagen . dus als dit zo doorzet ben ik zeer tevreden.
Fijne zondag tbtjePosted 4 months ago # -
Wauw tbtje onder de 100!! Goed gedaan
@ri, vergis je niet hoor, kleding en schoenen enzo wegen echt meer dan 2 kilo.... om nog maar niet te spreken van verschillen tussen weegschaal, morgen ziet je dag er vast heel anders uit.
Posted 4 months ago # -
Hoi hoi,
@tbtje, super zeg, Yeah onder de 100 dit geeft een extra boost niet dan?
@pes, wanneer is jouw weeg-moment weer? de mijne inderdaad morgen :s weet het niet hoor!Vind jullie steun super! zit er wel een beetje doorheen namelijk. Net een salade op van veldsla, tomaat, paparika en gebakken kipfilet reepjes erdoor mmm net zoals die van mc donalds maar dan lekkerder haha.
Nou tot morgen, liefs Ri
Posted 4 months ago # -
He dames.ja ik vond het ook heerlijk om hier van mij af te schrijven.
Heb vanavond roerbak courgette met ui en soja blokjes gehad,heerlijk! o,ja soep vooraf gewoon een bouiilon met soepgroenten ,lekker hartig.
Waar ik achter ben gekomen is dat ik KAAS echt mis,en een stukje chocolade de rest kan mij niets schelen ,zelfs brood niet...
Nog een weekje fase twee en dan kunnen we door naar drie dan mogen we zoveel eten dat we het niet eens op krijgen hahaha.suc6 en weegse morgen
Morgen ook mijn weeg- en meetmoment... spannend. Vanavond echt heerlijk gegeten: japanse fondue. Steeds stukjes vis en kip garen in kippebouillon, met wat sugarsnaps, kastanjechampignons, courgette etc er bij, en dan op je bord een dressing van japanse sojasaus, citroensap en knoflook erover. Echt een aanrader, behalve dan dat ik voor mijn gevoel minstens een kilo er aan heb gegeten ha ha.
Posted 4 months ago # -
Wat ik mis: extra pure chocola, zelf gebakken koekjes, pasta, heel soms een wijntje. Valt eigenlijk best mee, ahum. Behalve dan dat ik die eerste 2 iedere dag at ( OK niet altijd zelf gebakken). Nog een wonder dat ik geen 150 of zo woog....
Posted 4 months ago # -
Nou, dat viel gelukkig reuze mee na het (voor mijn gevoel) uitbundige diner gisteren. Deze week 1,2 kilo er af. Zoals verwacht gaat het niet meer zo snel, maar zoals ik al eerder schreef, als het vanaf nu iedere week min 1,2 kilo is dan zou ik helemaal happy zijn. De stand nu na 3 weken is 6,8 er af (-3,8-1,8-1,2). Oh ja in cm merkte ik niet zoveel verschil met vorige week, maar ik vind het ook lastig meten; een beetje scheef, wat strakker/losser etc. Dat zal een lange termijn meting worden denk ik, beter 1 keer per maand of zo.
Posted 4 months ago # -
Hoi Pes, super resultaten!
moet zeggen ik werd ook blij vanmorgen :-)
1,2 kilo eraf nu in totaal (4 - 1,2 - 1,2) 6,4 in 3 weken zit nu dus op 83,5 ipv 89,9
ziet er wel erg fijn uit die cijfers zo haha
denk inderdaad dat we nu zo iedere week 1(,2) kilo gaan kwijtraken zoals beschreven.
dan zou ik dus bijvoorbeeld na 10 weken op 75,1 kilo uit moeten komen! wil naar de 70 maar goed als ik de 75 al zou halen dan ben ik ongelofelijk trots en blij!Posted 4 months ago # -
yeh,top gedaan dames,hij gaat goed,heb vanndaag weer honger, en ik zie ook best op tegen het moment dat we weer brood enz erbij mogen,maar even zien hoe dat bevalt.
Ik ben nu 5.9 kwijt.in totaal,dus we klagen niet.
fijne avond gr tbtjePosted 4 months ago # -
wie kan mij vertellen of ik in een latere fase OLD AMSTERDAm kaas kan eten, Geen koolhydraten en beetje eiwit,of moet ik dan op het vet letten?
gr tbtjePosted 3 months ago # -
@tbtje kijk eens bij de dieten atkins, southbeach, eenkiloperweek. Allemaal laag koolhydraat dieten dieten waarbij wat meer zuivel en bv noten toegestaan is. Ik denk dat old amsterdam niet zoveel kwaad kan. Het zijn vanwege de vetten natuurlijk wel calorieen, maar dan is het dus zaak om je in te houden....
Posted 3 months ago # -
mjammmie,kijk ik nu al uit naar mijn stukje Old Amsterdam,maar haal het niet eerder dan dan wat ook weer een beetje kaas op brood mogen.En inderdaad in andere dieten zat ik al aan kwark en brie enz.
Ik heb ook mijn niet zo' lekkere shake(perzik) in de soja gedaan met nul koolhydraten en 3.5 eiwit, is hij net iets lekkerder.
Verder voel ik mij toppie,mijn man vroeg zich af of ik wel naar all inclusive vakantie wil,ik zeg dat is maar een week,en dan zijn we een half jaar verder, dus weet ik hoe ik met dit whey of life omga,dus zo nu en dan shaken om dan dat soort weken te kunnen doen, Heerlijk ,zie mij nu al bij het zwembad liggen!.
groeten voelen jullie je ook zo goed?tbtjePosted 3 months ago # -
Vandaag 2 collega's die vroegen of ik afgevallen was.... want ze zagen het aan mijn gezicht.... Ja hoor, daar was het nu net niet nodig haha. Verder voel ik me prima. Had gisteravond wel een moment waarop ik alleen maar aan chocola kon denken. Vreselijk druk op mijn werk, moe, dan krijg ik daar last van.
Onze vakanties zijn meestal zo actief dat ik gewicht verlies dus dat is een zorg minder ;-) Hoewel na een week skiën heb ik meestal vocht rond mijn knieën dus dat zal mijn gewicht meteen er na niet echt positief beinvloeden. En natuurlijk al die spieren hè die ik er bij train ahum.Posted 3 months ago # -
oh,lekker is dat dat mensen het GAAN ZIEN!,bij mij is het ook mijn gezicht inderdaad.ik kreeg van een vriendin die een weekend weg geweest was een kadootje, een klein oplaatje met de spreuk,EEN UITGEBALCEERD DIEET HEEFT EEN CHOCOLADEREEP IN IEDERE HAND hahahaha,dus,maar ze is wel supertrots.we gaan gewoon door.ik ga mijn avondshake klaarmaken.tbtje
Posted 3 months ago # -
Tbtje ben je dan al eerder (flink?) afgevallen met die andere dieten? Of waren dat niet zulke geslaagde pogingen?
Waarom zijn jullie eigenlijk nu begonnen? OK om slanker te worden, maar waarom juist NU?
Voor mij is het een soort optelsom geweest. Ik voelde me nooit te dik. Gek genoeg want dat ben ik dus wel. Ik kon echter nog 'gewoon ' in maat 46, sport flink, ga op de mountainbike gewoon de heuvels op etc. Maar toch begon het te knagen. Foto's van mezelf vond ik confronterend, ik kreeg vaker spierpijn na het sporten, vond mijn gezicht er vermoeid uit zien (tja kan ook mijn 43e verjaardag zijn haha). Ik had ook zoiets van "zou ik er op mijn 43e nog ooit enigszins aantrekkelijk uit kunnen zien?" Een beetje een nu of nooit gevoel. Wie weet een soort van beetje late midlife crisis ?! Ook heel sterk het gevoel dat van uitstel afstel komt en dat ik dit over 7 jaar of wat dan ook niet meer zou trekken. En last but not least ook de berichten over hoe gevaarlijk overgewicht is voor je gezondheid trok ik me steeds meer aan. Ik wil nog heel lang fit meegaan en begon te twijfelen of mijn postuur daarin op termijn geen spelbreker zou worden.
Nou een heel verhaal maar voor mij was/is een slank figuur, puur visueel, dus niet de belangrijkste trigger...Posted 3 months ago # -
he PEs inderdaad wat je zegt ,ik voel mij ook nooit ""dik"" de enige die het wel vind is mijn man,en eigenlijk als ik anders naar mijzelf kijk heeft hij gelijk, hij wil mij ook behoeden voor nog meer kiloos erbij,door zo'n foute opmerking te plaatsen,maar ik heb inderdaad eerder Atkins gedaan en Jesse van der Velde, en was helemaal top.Alleen met Atkins was ik nog TE VERSLAAFD aan mijn brood, heb ik nu helemaal geen last van, ga dus volgende week ook aan de vezelcracker sipv brood.en met Jesse van der Velde,ben ik toen ik acht kilo kwijt was ,ziek geworden,(waarschijnelijk achteraf gezien Mexicaanse griep). en ik was in een paar dagen tijd 4 kilo afgevallen ,omdat ik door dat """dieet"" niet meer wist wat ik kon eten en mijn lijf had geen zin in Eieren tomaat of al dat soort dingen,maar een theebischuitje of een beschuit,OF (had ik ze maar gehad)een SHAKE,want dat was mijn redding geweest toen,dan had ik en iets goeds en iets zoets gehad.
Maar dat had ik dus niet en toen ben ik weer begonnen met een beschuitje en dan gaat het hard,dan heb je voor je weet weer de kiloos erbij,+ een vakantie all inclusieve,en toen ontbrak het mij aan de moed en energie(door fam problemen) om het aan te pakken,
Vorig jaar een aantal mensen bij mij in het dorp aan de shakes,dus die in de gaten gehouden,en ze zijn tot nu toe nog steeds slank ,daardoor ben ikna gaan denken heb het eiwit boek gedwonload en gedacht ,WE GAAN ERVOOR,als ik nu ziek zou worden heb ik een alternatief, _+ de opbouw naar gezond eten sprak mij aan.Dus vandaar en o,ja wil afvallen omdat ik mijzelf in de spiegel bekeek zoals mijn man mij ziet en dit is niet diegene die ik wilde zien ,en dan moet er gewoon iets gebeuren.en dat hebben we alleen maar zelf IN DE HAND.
Dus begonnen met shaken en nog geen moment spijt,kom weer tot inzichten die ik kwijt was,leer mijn lijf weer anders kennen en ik wil gewoon gezonnd gewicht hebben....
tbtjePosted 3 months ago # -
@Pes,
Ik werd gewoon echt ongelukkig van mezelf..
Al mijn kleren zaten te strak, geen broek paste meer..
Ik vond mezelf een hoopje vet...
Naar foto's van mezelf kijken deed ik ook echt niet, zag er toch niet uit.Wat raar was is dat ik dus helemaal niet zo slecht eet..
Veel groente.. geen vlees..
Ik houd niet van zoet dus aan het snoepen lag het niet..
Koekjes bij de thee geef ik altijd aan een ander.Sporten deed helemaal niks met mijn gewicht, ik weet van sporten krijg je spieren en die wegen ook wat maar ik merkte ook niks in de omvang..
En ik begon het ook soms aan mijn knieën te merken.
Daarom heel blij dat dit wel werkt.Posted 3 months ago # -
hello, nog even een berichtje voor de nacht , heb net een heerlijke shake matrix 5.0 op met soja melk mjammie,o,ja mijn schepje zei: 30 gram dus volgens mij is dat gewoon goed.....
trusten tbtjePosted 3 months ago # -
Pffff @tbtje gelukkig maar,ik begon me al zorgen over je te maken, dat je echt honger had gehad ofzo ;-
Morgen de hele dag een soort conferentie met allerlei belangrijke mensen (haha ligt aan je perspectief natuurlijk) ,met lunch etc. Kan het daar echt niet maken te gaan shaken. Zal me dus proberen zoveel mogelijk aan te passen en proberen gewoon te genieten van wat echt niet te vermijden is. Ben benieuwd wat dat voor het weekresultaat betekent. Gelukkig duurt het nog even voor het maandag weer zo ver is
Posted 3 months ago # -
He PES nee geen honger,nou ja bijna niet,
Kun je van tevoren niet een klaargemaakt shakeje opdrinken?? Dan heb je in ieder geval niet zo'n honger.en neem je alleen goed dingen..
In ieder geval suc6 met je dagje,gr tbtjePosted 3 months ago #
Reply »
You must log in to post.