Hoi Aike,
Heel veel succes, als je vragen hebt horen we het hier graag ;-)
Hoi Aike,
Heel veel succes, als je vragen hebt horen we het hier graag ;-)
Hoi, ik ben Jo, 28 jaar en van plan om op 1 of 2 januari (afhankelijk van de kater haha) te beginnen met het dieet. ik heb er erg veel zin in om die kilo's (10 a 15) nu eens kwijt te raken. Kan nauwelijks wachten tot het 1 januari is!
Iemand schreef over kleine bakjes om de peoder in mee te nemen. Wat voor bakjes zijn dat? Tiips? Want ik moet wel gewoon werken en heb geen zin in erg veel vragen van collega's...
ik vind het heel leuk en inspirerend om jullie verhalen te lezen1
groet
hoi ik ben Tamara,ik ben 37jaar en werk in de zorg en heb een eigen pedicurebedrijf.
ik werk dus erg onregelmatig(nachtdiensten) en zit ook veel in de aut(pedicure).
ik ben momenteel bezig met KH arm eten en af en toe gebruik ik een BIS shake(maar die zijn nu op)
Maar ik zag deze website en wil eigenlijk een middenweg inslaan door een combinatie te maken met bv 3 shakes op 1 dag en 2 maaltijden.
ik weet niet of dit een goede manier is om te doen?
als dit goed aanslaat overweeg ik om die 10 weken te doen,ik heb nog de nodige kiloos te verliezen(ik weeg nu 92kg en ben al 6 kg kwijt),ik zou graag naar 75 kilo willen gaan.
iedereen veel succes met afvallen!
grtjs Tamara
Hoi Tamara, dit is een goede manier! 3 shakes verdeeld over de dag met veel groente is the way to go!
Hoi, ik ben Gino, 22 jaar en ben van plan om maandag te starten. Ik heb me 10 weken deluxe pakket aangeschaft en hoop toch tien kilo te kunnen afvallen. Ik weeg nu 87 en hoop toch graag onder de 80 te kunnen gaan.
Ik denk wel dat het begin wat moeilijk zal zijn, maar we gaan ervoor!
Misschien nog een vraag, in fase 5 zou ik nog 3 eiwitshakes moeten gebruiken. Wat na deze 2 weken? Kan het geen kwaad om van het ene moment op het andere geen shakes meer in te nemen?
Hallo,
Ik ben Karin 30 jaar en weeg nu denk ik 115 kilo. Zal wel iets meer zijn maar heb er nog niet op gestaan na de feestdagen.
Ik was mij aan het orienteren over eiwit rijke dieeten. Ik was op de site van prodimed maar zoals ik dat lees gaat mij dat heel veel geld kosten. En op een andere site dat dit vrijwel hetzelfde is alleen 1/3 van de prijs is. Ik wil hier dus mee gaan beginnen.
Ik wil in totaal iets van 35 kilo afvallen. Moet ik dan fase 1 4 weken volhouden of nog langer?
Ik hoor het graag.
Groetjes Karin
Hallo,
Ik ben Nancy, 26 jaar. Ik ben 1.63m lang en weeg 58kg. Ik heb dus geen overgewicht maar ook ik zou graag mijn vetpercentage willen verminderen. Ik fitness al jaren en ben de laatste tijd veel bezig met krachttraining. Ik zou van de zomer graag dat echt strakke lichaam willen hebben. Vooral op mijn buik en heupen zit wat vet. Is dit dieet ook geschikt voor mij?
Hoi, ik ben Ellen, 40 jaar en weeg (denk ik) 111 kg. bij een lengte van 1:74.
Morgenochtend begin ik en dan stap ik ook op de weegschaal.
Ik heb een eigen schema gemaakt waarbij ik 1 shake vervang door een eiwitreep (kauwen!!) en 's avonds een proteinerijke maaltijdvervanger eet (hartig).
Ben benieuwd. Ik wil de lat niet meteen te hoog leggen, dus laat ik eerst maar eens proberen 20 kg af te vallen!
Suc6 allemaal.
Goedemorgen ik ben Nic en ben slechts 1.57 en weeg 60 kg. Ik wil 10 kg afvallen en ben precies 1 jan. begonnen. Ik lees allemaal goede berichten dat mensen de eerste week het meeste afvallen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niets van merk?? of ben ik te ongeduldig? Misschien gaat het minder snel bij kleinere mensen? Ik hou me strikt aan het plan?? Ik begin volgende week met sporten misschien dat dat zal helpen??
Hallo,
Ik ben Lisa en ben vandaag begonnen met twee shake's op een dag. Ochtend alleen als ontbijt en ongeveer 3 kwartier voor mijn avondeten. Ik wil er graag nog 3 kilo af hebben. Ik probeer een middenweg te vinden door overdag goed te letten op wat ik eet qua calorieen en aan te vullen met twee shake's. Ik hoop dat het me gaat lukken. Heeft iemand ervaring op deze manier dan hoor ik het heel graag!
Suc6 allemaal.
Hoi Lisa,
welkom :o)
Ik ben ook nog maar net begonnen.Vorige week heb ik het net zo gedaan,met alleen twee shakes op een dag en verder at ik gewoon.Bij mij werkte het niet echt omdat ik toch teveel in mijn oude gewoontes bleef vastzitten ondanks de shakes.Ik ben nu sinds drie dagen begonnen aan fase 1 en al 2kg kwijt!!!
Dus bij mij werkt dit beter,nu kan ik het snoepen ook makkelijker laten dan wanneer ik het op de andere manier deed.
Heel veel succes wens ik je in ieder geval,misschien werkt het voor jou wel zo?!
Gewoon uitproberen toch?!
Groetjes
Doris
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag begonnen met het eiwitdieet, en ik moet zeggen dat ik de shakes niet echt heel smakelijk vindt. Ook degene waar een smaakstofje aan toegevoegd is, daar proef je toch de basissmaak van de proteïnen (of iets anders), wat ik blijkbaar niet zo heel lekker vind.
Ik heb een tip gelezen om e.e.a. met magere melk aan te lengen ipv water om het beter te drinken te maken, maar zijn er nog andere mogelijkheden om de smaak wat te verbeteren?
Gelukkig mag je wel voldoende lekkere groenten, dus één methode lijkt me: neus dicht en drinken maar, gelijk erachteraan een glas water en dan wat sla of komkommer of tomaat of zoiets om de smaak wat te verdringen.
Is het nemen van een (suikervrij) kauwgommetje na een shake ook 'toegestaan'? Daar zitten wel wat koolhydraten enzo in, maar het helpt wel om een viezige smaak uit de mond te halen, denk ik.
Nou, ik schat zo een pittig aantal weken voor de boeg te hebben, waarin ik waarschijnlijk ook nog wel een aantal keer naar het buitenland zal moeten reizen voor mijn werk. Soms een dag, waarschijnlijk ook een kleine week. Is het mogelijk voor de dagreizen om de shakes thuis al aan te maken en gereed mee te nemen, of verliest het zijn 'kracht' als een shake meer dan 6 uur vantevoren is klaargemaakt?
En ohja, hoe gaat het met de poeders als ik dit afgepast meeneem in 't vliegtuig? (niet als vloeistof, maar als poeder)
Heeft iemand daar ervaring mee?
Sorry voor het lange verhaal, maar dat waren een paar dingen die ik me afvroeg. Ik kon wel blijven uitstellen ivm gezellige weekeindes en reizen naar het buitenland, maar dan begin je er niet aan...
Groetjes,
Sylvia
Hallo allemaal,
Ik ben momenteel met het Cambridgedieet bezig. Je krijgt dan drie maaltijden, shakes, soep, pap naar keuze, per dag. Op zich goed vol te houden, maar na 6 kg afgevallen te zijn sta ik stil. Ik heb nu twee potten whey eiwit isolaat besteld, maar ik weet nog niet wat wijsheid is. Helemaal overstappen, of aanvullen? Camridge dagvoedig telt 50gr eiwitten en 50gr koolhydraten. Alle benodigde vitamines en mineralen zitten erin, mits je een dagvoeding geheel gebruikt. Ik las in het e-boek dat je wel 150 gr eiwit mag (moet) gebruiken. Uit ervaring weet ik dat ik mijn "motor" aan de gang moet houden. Ik ben 56 jaar, 1.56m lang (of kort als je het zo noemen wilt)en ik weeg momenteel 65 kg. Er moet nog zo'n 5-7 kg af om in een gezonde BMI te komen. Kan ik de eiwitten toevoegen, of gooi ik dan de hele boel in de war? Ik wil natuurlijk wel blijven afvallen. In de Whey zitten geen koolhydraten. Je moet toch iets koolhydraten eten om je schildklier op gang te houden? Zit dat voldoende in de voorgeschreven groente?
Ben benieuwd of iemand hier iets op kan zeggen.
Groetjes,
Barbara
Hallo allemaal,
Ik ben een vrouw van 58 jaar. Heb het e-book gedownload en gelezen.
Ben ook niet echt te zwaar, alhoewel er wel wat afkan, maar wil alleen graag de zwembandjes wat zien slinken.
Is het voldoende als ik begin in fase 3?
Graag krijg ik antwoord op mijn vraag.
Groet Gerda (bonkie)
@Sylvia: pas je op met 'wit poeder' in een vliegtuig.
Mijn collega had zo eens voor een klant een proefpakketje meegenomen met poedercoating... en heeft hiermee gigantische problemen aan de grens gekregen. Heeft een hele middag bij de douane doorgebracht om uit te leggen dat het toch echt poederverf was en niet iets wat je door je neus op kon snuiven... ;-)
Ook ik vind de shakes niet heel erg smakelijk, maar na 3 dagen begint het te wennen lijkt wel. Wel heb ik vanmorgen de Premium Vanille opgelost in soyamelk-light aangelengd met water (half of half) en toen smaakte het een stuk beter. Hoop dat dit inderdaad mag...
Wel geloof ik dat ik vanavond de TV op het toilet ga zetten, want ik blijf heen-en-weer rennen ;-) maar... het overtollige vocht kan je lijf maar uit zijn (en ik neem aan dat dit over een paar dagen wel beter gaat).
Groetjes,
Pietjepuk
Dag allemaal,
Jeetje wat is het druk op het forum tegenwoordig. Ik heb het eiwitdieet een halfjaar geleden gevolgd en ben 10 kilo afgevallen. Daarna ging ik een maand op vakantie in Amerika en heb wel opgelet wat ik at (veel maaltijdsalades) maar ook een aantal keren goed gezondigd. Ik was bij thuiskomst maar 2 kilo aangekomen, dus dat viel mee. Sindsdien is de klad er een beejte ingekomen. Heb wel eiwitdagen tussendoor gedaan maar met de feestdagen heb ik totaal niet opgelet. In januari wilde ik weer beginnen maar ik had niet voldoende eiwitpoeder meer. Ik ga nu weer een weekje op vakantie en heb me voorgenomen dat weer eiwitpoeder ga bestellen en begin februari het dieet nog een keer ga volgen. Het helpt namelijk echt wel. In de eerste week was ik 4 kilo afgevallen en in week 2 w kilo en daarna elke week 1 kilo. In het begin vond ik het drinken van de shakes moeilijk maar ik ging er al snel aan wennen en nu vind ik ze zelfs wel lekker. Als ik ze tenminste direkt opdrink, want dan zijn ze nog schuimig. Ik neem ze meer naar mijn werk in thermosflessen. Als je ze dan drinkt dan zijn ze niet schuimig meer en dat is beslist niet lekker. Ik denk daarom dat ik zo'n schudbeker ga kopen, dan kan ik ze ter plekke klaarmaken. Thuis maak ik ze in een blender. Dus Sylvia, de smaak gaat er niet op vooruit als je ze van te voren klaarmaak, maar de kracht blijft er volgens mij wel in. En ik zou het eiwitpoeder ook niet meenemen naar Amerika. Als je daar voor langere tijd blijft kun je daar toch een pot kopen.
Ik ben nog steeds goed op gewicht en wil er nog 5 kilo af hebben, dus zoals gezegd ga ikdat begin februari weer doen.
Succes allemaal, het dieet helpt echt en je blijft op gewicht als je er een beetje op let.
Jackie
Hoi allemaal,
@Sylvia
Ik kreeg de shakes amper weg met water, dus ik gebruik van alpro soya de houdbare "melk" in de RODE verpakking. Deze is zonder suiker en zonder zout, bevat nagenoeg géén koolhydraten en heeft maar 35 kcal per 100 ml. (ik mix mijn Nectar met 200 ml)
Ik vind het echt een wereld van verschil, op deze manier houd ik het wel vol, maar als ik het met water had moeten doen was ik denk ik na 3 dagen afgehaakt...
Wat ik verder nog doe als ik een dag op pad ben is 1 shake vervangen door 3 hardgekookte eieren (21 gr. eiwit en maar 220 Kcal) en 1 shake vervangen door een low-carb maaltijdreep.
@Jackie
Leuk om te horen dat iemand dit allemaal al eens gedaan heeft en zo positief is! Suc6 in februari als je weer begint.
(Als ik in 25 jaar dieten 1 ding geleerd heb is dat het altijd "werk-in-uitvoering" zal blijven...)
Hallo, ik ben vandaag aan mijn tweede week eiwitdieet begonnen en ben van de ene kant heel enthousiast, maar van de andere kant vind ik het lastig. Ik ben vandaag begonnen met de shakes en zoek nog een winkel waar ik de alpro soya zonder suiker en zout kan kopen, want vind het met water niet echt lekker. Ik ben in een week tijd 4 kilo kwijt en dat maakt me dus enthousiast, dus ben heel benieuwd wat er deze week gaat gebeuren nu de eerste start gemaakt is. Ik wil in ieder geval nog 11 kilo eraf en het is me al 15 jaar niet gelukt om op dat gewicht te komen, maar na deze vliegende start ben ik ervan overtuigd dat het een haalbare doelstelling is geworden.
Hallo Natalie,
Volgens mij verkoop iedere supermarkt die alpro soya. Je vindt 'm allen niet in het koelvak, maar gewoon in de winkel bij de houdbare melk. Ik koop 'm altijd bij Dirk vd Broek en als die het in het assortiment hebben verkoopt volgens mij elke winkel het... ;o)
suc6 en gewoon volhouden joh.
Ik heb dus al gezocht, ook bij het houdbare gedeelte, maar kon hem hier in het dorp niet krijgen. Heb de alpro-light uit het versvak als alternatief genomen, maar daar zit wel meer koolhydraten in dus als ik de rode vind, koop ik er gewoon een aantal op voorraad. Bedankt voor het meedenken.
En ik ga het zeker volhouden!
Hallo Nathalie,
het assortiment van Alpro verschilt inderdaad van winkel tot winkel heel erg (ook qua prijs ;-)maar ook verschilt het wel eens per week... De 'Plus' zit bij ons om de hoek, en die heeft de ene keer wel Alpro en dan weer niet... geen touw aan vast te knopen. Wat verderop bij ons heeft Appie Hein en Super de Boer het grootste assortiment qua Alpro misschien dat je daar meer geluk hebt (en het is houdbaar, dus als je het vindt, gewoon meer pakken meenemen ;-) (ik neem dan vaak een doos tegelijk mee, halen ze uit het magazijn: zijn de jongens die de schappen vullen ook blij mee dat ik niet in 1x het schap leeg trek)
Nou vanmiddag bij de AH geweest en de hele voorraad opgekocht van 1 pak..............Weet nu in ieder geval waar ik het kan kopen. Ik vind de nectar aardbei wel te doen met water, maar de chocolade essence ga ik voortaan met de soyamelk doen.
Hoi ik Bert, mannelijk, en wordt 62 jaar weeg veeeel te zwaar en wil zeker 20kg kwijt geraken ik fiets veel (race) berzorg ook nog post 2x per week (8km stappen en 15 fietsen) maar het probleem met dieten is mijn ziekte (hemochromatose of tewel ijzerstapelingsziekte)dit houd in geen vitamine C deze bevorderen de ijzeropname geen rood vlees teveelijzer en veel soorten groente mag ook niet dus veel keuze is er niet meer. Mijn vraag is dit dieet wel mogelijk voor mij?
groetjes Ber-48
Hoi lotgenoten.Ik heet marianne en ook ik heb diverse dieten gedaan met het gevolg dat ik behoorlijk aan het jojo"n ben.Ik heb net het h.c.g. dieet gedaan en ook hier mag je geen k.h. en geen vet.Ben hiermee 5kg. mee afgevallen.Graag zou ik nog 8kg.afvallen maar kan dit dieet niet meer opbrengen,dus ik ga het met de eiwitten proberen.Ik heb gelukkig wat ervaring gekregen om een kh.vrij maaltijd te maken.Toch vind ik het leuk om dit forum door te lezen en nieuwe ideetjes op te doen. Ik wens iedereen veel succes met dit dieet.
Hallo Marianne,
Dit gaat je lukken hoor! Gewoon beginnen en doorzetten. Ook als je eens een weekje stilstaat, gewoon rustig doorgaan. Het komt echt goed.
Succes!
Barbara
Hi,
Ik ben Sofie, en ben al een poosje aan het lijnen en wil mijn horizon verbreden .
door medicijngebruik en schildklierproblemen ging mijn grafiek alleen omhoog,
Probeer hem weer wat lager te krijgen....wens iedereen succes.
Vandaag ben ik begonnen. Vindt het erg spannend. Ik wil 10 tot 15 kg kwijt zien te raken. Ooit heb ik Atkins gedaan en dat was me ook goed bevallen. Maar omdat je hier wat steun aan elkaar kunt hebben en receptjes uit kunt wisselen maakt dat ik hiervoor wil gaan.
Ik wens een ieder heel veel afval-succes
Hallo lezers,
Afgelopen zondag heb ik me al voorgesteld; vrouw, 40, met gezin, werk en een druk sociaal leven. Na het aandachtig inlezen in het eiwitdieet, ben ik om en vandaag gestart. De postbode was heeeel vroeg en ik ben toevallig thuis ivm een ziek kind.
Ik ben een emo-eter en daarom heb ik mijn leven behoorlijk gejojoëd. Op 21ste woog ik 58 kg op mijn 28ste 90. Aan mij gewicht is te zien hoe mijn psysche gesteldheid is. Een aantal jaren geleden ben ik onder begeleiding van een gewichtsconsulente van 76 naar 64 kg afgevallen. Door een combinatie van weinig sport en veel stress op het thuisfront, zijn de kilo's er weer aangeslopen. Dat wil zeggen; ongeveer 5-7 kg (mijn weegschaal is niet betrouwbaar!)
Het hardlopen heb ik opgepakt, van Tanja van Strien (onderzoekster) heb ik het boek gelezen over gewicht en psyche. Ik kan dat echt iedereen aanraden!! Afvallen is een,maar snappen waarom je te zwaar wordt, is de sleutel!
Enfin, ik heb het tweewekenpakket in huis. Ben benieuwd.
Gr.
M
Zo, tijdje stil geweest mijnerzijds. Ik ben nu ruim 2 weken onderweg, en al 5 kilo kwijt! (Ik pas de broek die te klein geworden was weer!)
Helaas sta ik aan de vooravond van een 3daagse zakenreis, waarvoor ik morgen in het vliegtuig stap. Ik kan helaas geen poeders of dranken in handbagage meenemen, maar ik heb wel een eiwitreep ingepakt en een paar gekookte eieren geprepareerd. Verder denk ik maar gewoon proberen kh-arm te eten, en dan bij terugkomst weer vol enthousiasme de draad oppakken.
De komende tijd heb ik nog wel meer zakenreizen voor de boeg... Nu ja, het zij zo.
Ik wil de komende 7 a 8 weken nog 5 kilo afvallen, moet lukken toch? Al lijkt mijn buikvet wat meer aan mij gehecht te zijn... Ik zal er waarschijnlijk niet onderuit komen om (buikspier)oefeningen te moeten doen om een platte buik te krijgen???
Groeten en veel succes iedereen!!!
Sylvia
You must log in to post.