Goedenavond Beppie1,
We hebben daar in juni een mailtje over gehad van Michel.
Als je deze niet ontvangen heb wil ik hem wel naar je toesturen.
Goedenavond Beppie1,
We hebben daar in juni een mailtje over gehad van Michel.
Als je deze niet ontvangen heb wil ik hem wel naar je toesturen.
In juni... ik ga even zoeken.... Was op vakantie in Juni kan m zeker daarom gemist hebben. Nee ik heb toen niets besteld, en de link gemist denk ik
Graag als je wilt: eemeeuw@msn.com
Ik wacht t af....
Hoi iedereen,
Ik ben afgelopen maandag begonnen. Het was niet de beste week ben bijna de hele week misselijk geweest en had veel moeite om om de 2,5 a 3 uur te eten. Dit werdt regelmatig 4uur. Vanaf donderdag ben ik van magere melk naar soja melk (rode pak) overgestapt dit scheeld een hoop calorieen omdat ik het met alleen water niet allemaal lust.
Ben wel voor het eerst in 2jaar afgevallen 0.9 kilo niet veel maar toch iets.
Wil ongeveer 68 kilo wegen, weeg nu 84.1 Ben het tijdens mijn zwangerschap 2jaar geleden aangekomen en moet er nu toch wel is weer van af.
Weet iemand of 1 lepel yoghurt per dag kwaad kan? Anders krijg ik de vitaminenpil niet weg. Of weet iemand een gezonder alternatief? Ik kan het niet met iets hartig of water/shake nemen.
Wel erg motiverend alle verhalen van iedereen op de form, heel veel goede resultaten behaald proficiat iedereen
Dag dames,
Ik ben een paar weken niet zo strikt met het dieet bezig geweest, maar vandaag maar weer begonnen met fase 1.
In de tussentijd ben ik 89,5 kilo en dat is dus al 14 kilo eraf. Ik heb er nog minstens 6 te gaan en het zou helemaal geweldig zijn als ik onder de 80 kan komen. Dan klopt mijn BMI ook....
Ik heb in de tussentijd lekker eten en shaken gecombineerd en toch iets af gevallen. Het gaat toch om een balans.
Maar goed, ik wil die resterende kilo er nu af, want ik ben al wel een beetje zat van al die bussen poeder in huis...
aurora85: ik begin in de ochtend met soja yogurt naturel. Zo krijg ik die dikke pillen weg...
Hoi lies, wat goed van je dat je al veel bent afgevallen. Ik ben nu in week 3 bezig en is niet echt mijn beste week val nu niet af.
Ik kreeg van mijn vriend de zelfde tip, toch nog bedankt. Ik neem nu de Vitamine met een eetlepel yoghurt. De vis capsule die neem ik verder niet.
Nu maar verder gaan en hopelijk zit ik snel onder de 80 zit al 3 dagen minder dan 1 kilo er van af.
Ps: kan het kwaad dat ik de hoeveelheid flink heb verminderd per keer 4x 125ml. En 1x 180 ml (het speciale avond drankje) Ik heb geprobeerd de aangegeven hoeveelheid alleen toen was ik de hele tijd misselijk om dat ik veel meer binnen kreeg dan ik gewent ben. Klinkt gek maar ben een kleine eter
Hallo mensen, daar ben ik weer!
In mei begon ik met dit dieet en was binnen 10 weken van 80kg naar 67kg gegaan :) ik ben er heel blij mee! Vanaf de zomervakantie t/m gister heb ik lekker genoten van alles wat ik zelf wilde eten en ben nog steeds op 67kg!
Maar omdat ik maar 1,57 kort ben, mogen er nog wel wat kg's af. Ik wil er nog graag 10kg af zodat ik op gezond gewicht ben en ik hoop dat ik het ook deze keer weer ga volhouden.
Mijn eerste shakes van vandaag zijn alweer achter de kiezen en we zien wel hoe goed het gaat. Vorige keer had ik ook erg veel steun aan dit forum, hoe gek het ook klinkt, en ik hoop dat het nu weer goed uitpakt. Ben benieuwd hoe het met de rest gaat... :-)
Hallo Laura,
Dan wordt jij mijn voorbeeld, ik ben nu bezig met de 8e week, totaal 16.7 kilo kwijt (was 104, toen ik hiermee begon was ik 97.5 en nu dus 87.3)
Ik ga nog t/m de 12e week door dan in januari weer verder, tot ik een gezond gewicht heb.
Wil sowieso naar 70 kilo, maar het liefst naar de 63, bij een lengte van 1.70
Heel veel sukses, ik blijf je volgen ;-)
Hoi Janneke,
Wat leuk om te lezen dat je al zoveel bent kwijt geraakt, je bent echt goed bezig!
Voor mij is dag 4 afgelopen en ik ben gelijk een 1,5 kg lichter! Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet heel strak heb gehouden aan het schema. Ik heb vandaag ivm overwerken 4 shakes gehad ipv 6 en over de dag snoeptomaatjes en als avondmaaltijd een grote portie spinazie. De vorige keer in fase 3 was ik zooo blij dat ik weer een boterham mocht, ik verlang er nu alweer naar :-P zo erg!
Ik merk wel dat ik ontzettend moet boeren na het nemen van zo'n shake en soms word ik misselijk van de nasmaak want ik geniet er echt niet van.. ben altijd blij als die shake er weer in zit. En ik moet om het half uur na de wc om te plassen. Heb jij dit ook?
En ik moet nu het sporten weer even oppakken.... te lang stil gezeten.
Ik heb trouwens voor alle mede-shakers een lekker fase 1 proof hapje; Cherrytomaatjes met fijngeperste knoflook en oregano van de grill, heerlijk!!!
Veeeel succes! :)
Hoi,
Dat is wel grappig om te lezen, want ik zie juist zo tegen die boterhammen op. Heb in fase 3 nog niet 1x een boterham gegeten, maar heb het vervangen door magere kwark met all brann. (Zodat ik ook iets van zuivel binnen krijg, want ik neem mijn shakes gewoon met water, omdat ik dat prima te doen vind)
In 4 dagen dus alweer 1.5 kilo kwijt, dat gaat goed, terwijl je niet eens echt veel overgewicht meer hebt! Toppie!!!
Ik ben al blij dat mijn BMI nu op 30 zit, zit inmiddels namelijk op 86.7 kilo en dat is precies wat ik wilde, maar nu met nog 4 weken te gaan, ben zo blij dat ik dit heb ontdekt...
Welke shakes heb jij weggelaten gisteren? Die van overdag? Trok je het dan wel, gedurende de dag, of werd je wat licht in je hoofd???
Heel veel sukses!!!!
In de ochtend moet ik heel erg veel plassen, middag valt mee, maar 'savonds begin ik ook weer te lopen.
Boeren etc heb ik totaal geen last van.
Wél heb ik nog steeds die metaalachtige smaak in mijn mond en ruik ik mezelf nog steeds(zweetgeur waar ik normaal nooit last van had). Dit zou door de ketose komen, maar dat kan toch niet meer??? Zit inmiddels in fase 4 :-(
Bedankt voor je reactie Janneke :)
Die metaalachtige smaak komt gewoon door die shakes, die had ik het hele dieet door de 1e keer.
Ik ben nu inmiddels op dag 10 van het dieet en ben nog maar 2kg afgevallen. Wat ik niet goed doe, wat ik zelf ook wel weet, is dat ik na het "avondmaal" geen shakes meer neem. 4 of 5 shakes per dag vind ik wel prima en ik heb 's avonds echt geen zin meer om zo'n shake te drinken. Een bak koffie als toetje en later in de avond een cola light vind ik wel prima. Gister had ik echt een dip dag en was ik erg chagrijnig, maar ik hou het goed vol tot nu toe. Ik heb erg veel zin in maandag, dan mag ik eindelijk weer een stukje vlees bij mijn maaltijd.
Ondanks ik weet dat ik te weinig shakes op een dag neem, hoop ik wel dat ik nog wat af ga vallen want het motiveert me niet echt de laatste dagen....
Hopelijk is mijn volgende bericht hier positiever! We houden de moed erin...
Hoi Laura,
Is de cappucino shake niet iets voor jou dan???
Merkte zelf namelijk ook dat is 's avonds wel zat van de shakes was, heb toen de cappucino erbij genomen, die drink ik 's avonds makkelijke weg...
2 kilo in 10 dagen is niet zoveel, maar je weet inmiddels wel, dat je lichaam van fase 2 zomaar ineens een enorme boost kan krijgen, waardoor je in fase 2 veel sneller gaat, toch?
Ik zit inmiddels op 85.8, maakt dat ik 18,2 kilo ben verloren, vind het verbazingwekkend goed gaan. Gisteravond had ik eters, heb voor hun een heerlijk turks gerecht gemaakt met pilav, turks brood enz, maar kon er zelf heel erg makkelijk afblijven, had mezelf verwend met een salade met gerookte forel en gerookte zalm, heb dus ook heerlijk zitten smullen :-)
Zal maandag even aan je denken, als je ook de 2e fase ingaat...
We kunnen het :-)
Groetjes
Hallo allemaal,
Ik wil ook graag met de shakes beginnen, maar nou zag ik dat de site al ruim een jaar geen updates heeft gehad.
Als de artikelen goed worden verkocht is dat natuurlijk geen probleem maar ik vroeg me af of ik geen miskoop doe als ik een bestelling plaats.
Hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!
Inmiddels gezien op eiwitpoeder.nl dat er recente reacties staan, heb dus al een antwoord gevonden.
Ik las hier nog wel ergens dat de hoeveelheid poeder die je moet gebruiken te maken heeft met je gewicht.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
Ik weeg 80 kilo en ben 1.74 lang, wil erg graag 10 kilo afvallen.
Wanneer je in een volgende fase zit en minder shakes gebruikt moet je de hoeveel poeder neem ik aan ook aanpassen? Dus stel dat die eerst in totaal voor 6 shakes 100 gram is moet dit dan in een volgende fase b.v 80 gram voor 5 shakes zijn?
Ik heb geen idee van de hoeveelheid gram poeder dus ik noem gewoon een getal.
Hoop dat iemand tips kan geven.
Bedankt!
P.s. Zijn jullie nog bezig, gaat het nog goed?
Hallo Ann,
De formule is 1,5 gram poeder per kilo lichaamsgewicht.
In jouw geval dus: 80*1.5= 120 gram
120 gram/6= 20 gram per shake
Als je mindert in gewicht, moet je het aanpassen
Als je mindert in het aantal shakes moet je het ook weer aanpassen
Zo blijf je bezig hé ;-)
Zelf ben ik sinds 17 augustus aan het afvallen en ben bijna 20 kilo kwijt (vanaf 1 september met de shakes: 13.5 kilo en daarvoor dus 6,5)
Zit nu op 84 kilo ipv de 104 in 12 weken tijd (geen obesitas meer, "alleen nog maar" over gewicht)
Het is mij zo goed bevallen, dat ik vanaf januari weer verder ga tot de 70 kilo :-)
Hoop dat jij er net zo tevreden over zal zijn.
Suk6!!!!
Hoi Janneke,
Bedankt voor je antwoord.
Hoe zit het dan als je mindert in shakes? Zeg je gaat naar 5, is het dan 120 delen door 5 = 24? Maw het totaal aantal gram blijft wel hetzelfde?
Jaja vragen van een beginneling :)
Wat fijn dat je zoveel ben afgevallen! Het afvallen geeft vast een boost om door te gaan.
Komt het er niet snel weer aan?
Ik ben een paar jaar geleden flink aangekomen en krijg het er dus niet af, ik hoef geen maatje mega slank maar word hier erg ongelukkig van.
Ik merk het nu vooral met kleding kopen, kan eigenlijk niks vinden en merk echt dat dat invloed heeft op mijn dagelijkse doen.
Hopelijk houd ik het ren tijdje vol maar met de feestdagen zal dat vast lastig zijn.
Eerst een beginnen en dan in het nieuwe jaar vrolijk weer verder.
Groetjes.
Hoi Ann,
Als je afgenomen bent in gewicht, doe je het gewicht x 1,5 gedeeld door het aantal shakes, dat is de hoeveelheid eiwitten die je lichaam nodig heeft.
Voor mij is het een enorme boost om door te gaan, nu ik zoveel kilo's ben verloren. Vanaf morgen zit in fase 5, wat eigenlijk een normaal eetpatroon is geworden (alleen dan nog met 3 shakes)
Doordat ik nu 10 weken bezig ben, is mijn lichaam gewend aan anders eten, heb veel minder de behoefte aan zoetigheid, kan me beter beheersen als ik eens een keer iets neem wat ik lekker vind, maar wat eigenlijk niet toegestaan is tijdens dit dieet.
Ik zondig af en toe best wel eens, maar dat heeft weinig tot geen invloed op mijn gewicht. Val tot op heden nog iedere week ca een kilo af....
Nog een tip voor de feestdagen:
Kies bewust wat je eet, wat je lekker vindt, wat past binnen een eiwitdieet.
Vorig weekend heb ik lopen tafelen met een vriendin, we zijn begonnen met ggrilde champignons, gevuld met tonijnsalade (tonijn, zout peper, ui en rode paprika)
daarna een flink stuk panga filet, vervolgens een grote bak groene salade met gewokte champignons, uit en knoflook, en als laatste gegrilde paprika, aangelengd met een scheutje olijfolie, citroen, zout en peper en wat geroosterde pijnboompitjes.
We hebben heerlijk gegeten, waren beide zeer verzadigd, maar hebben 's avonds aubergine (gegrild) en gebruikt als "toastje" voor filet americain en een vette romige camembert.
Het vetpercentage was 60%, maar ook dat heeft geen negatief effect gehad bij het volgende weegmoment.
Als lunch hebben we de volgende dag een popmpoenbroodje gegeten, ipv boter hebben we joppiesaus gebruikt, daar bovenop veldsla, gerookte zalm en een half ei.
Een heerlijke lunch.
Je moet even het knopje om hebben dan kan je heerlijke culinaire gerechten eten tijdens dit dieet en ver daarna ;-)
Hoop voor jou dat je dat ook mag ontdekken...
SUKSES
In fase 1 verloor ik +/- 4kg. Ik ben vanaf maandag in fase 2 van het dieet en ik ben nog geen grammetje afgevallen. Sterker nog, ik ben een aantal gram aangekomen!!
Vanaf gisteren ben ik ontzettend misselijk en vandaag was ik het nog een tikje erger, gecombineerd met diarree en alle ellende, ik heb met heel veel moeite de shakes en groente binnen gehouden, heb niet overgegeven. Het de-motiveert, ik weet niet of dit wel gezond voor me is. En als ik niks afval, waar doe ik het dan voor? M'n omgeving vind dat ik er te ver in doorschiet en zelfs op mn werk zeggen ze dat ze me er slecht uit vinden zien. (Bleek enz..)
help :(
Hallo Laura,
Wat erg voor je...
Neem je er wel vis of kip oid bij???
Heb je niet "gewoon" een griepje erbij? Of een wisseling in je hormoonhuishouding?
Het kan zijn, dat je lichaam er toch even aan moet wennen, ik had dat ook halverwege fase 1, heb toen extra voedingsstoffen erbij genomen (voornamelijk vette vis; forel, zalm, makreel) en geroosterde noten over mijn salade. Mijn lichaam heeft het daar erg goed op gedaan.
Drink je genoeg? Groene thee, verwarmt je van binnen (ipv water) en voert de afvalstoffen af...
Laat je weten hoe het verder gaat?
Heel veel sterkte!!!
Hi Janneke,
Bedankt voor de eettips.
Vanmiddag de shakes binnen gekregen en maar meteen begonnen.
Had nog broccoli en champignons liggen dus daar mijn avondeten mee gemaakt, sober maar prima te doen.
Helaas de komende dagen natuurlijk 2 feestjes en een etentje.
Maar ik dacht als ik uitstel begin ik nooit.
Beter maar langzaam / niet zo streng beginnen dan niet beginnen.
Toch?
Hoi Ann,
Beetje soyasaus bij je groente, doet wonderen ;-)
Kom nog wel even terug op het eiwitverhaal...
Ik zit in fase 5 en zou ineens meer dan 40 gram poeder per shake moeten doen, maar dat is NIET te zuipen ;-)
IK houd het dus gewoon in de laatste fase op 2e 30 gram poeder en 1x de matrix (29 of 35 gram)
Kom jij er een beetje uit tot nu?
Beter goed beginnen, dan niet beginnen is nog beter hihihi
In de eerste fase kan je veel verliezen, denk dan een beetje eraan, dat je geen/niet teveel KH neemt...
Beter iets dan niets kwijt, toch? ;-)
Suk6!!! en sterkte met de feestjes en het etentje
Hallo allemaal!
Sinds een paar dagen ben ik erover na aan het denken om ook aan de shakes te gaan. Ik weeg inmiddels 127kg en daar wil ik minimaal onder de 100 uit gaan komen!
Dus ik ben nog even aan het rondzoeken en dan ga ik denk ik eerst maar eens 1 pot bestellen..
Hi Janneke,
Kan je dan niet twee keer zoveel water nemen wanneer je zoveel poeder nu moet nemen?
Ik moet zeggen dat ik de eerste shakes behoorlijk vies vond, maar ben er nu eigenlijk aan gewend en vies vind ik het gelukkig niet meer.
Vandaag eerste dag dat ik me er helemaal aan ga houden.
Benieuwt of ik erge honger krijg, maar eigenlijk vullen de shakes tot nu toe goed.
Haha goed beginnen zou inderdaad beter zijn, maar met kleine stapjes afvallen teken ik nu echt ook voor.
Hi Aapje,
Ik heb ook niet een heel pakket besteld, maar eerst twee potten.
Meer bestellen kan altijd en het is zo bezorgd.
Succes.
Ga ik me nu even werpen op de komkommer. ;)
Hi Ann,
Ik vind het zo wel even best... Van 104 naar 84 vind ik eerst genoeg en maak me niet meer zo druk.
Ga zo direct nog wel mijn 5 potten bestellen, zodat ik begin januari weer verder naar beneden kan naar de 70 kilo (en hopelijk ben ik in de zomer 63 kilo, dat is uiteindelijk mijn streven)
Donderdag zou mijn laatste dag zijn, maar ik denk dat ik goed door heb gekregen waar het allemaal om draait... Heb al 2x patat gegeten, de laatste 2 weken. De eerste keer smaakte het helemaal niet, de 2e keer had ik ze zelf gemaakt en was het wel lekker. Maar de KH, zullen geen vast onderdeel meer zijn van mijn voeding :-)
Ik zal de komende weken wel even terug komen om te lezen... Jij zit nu in fase 2???
Heel veel succes met het afvallen!!!!
Ik baal heel erg, na mijn dip ging er van alles fout. Mijn shakes waren bijna op en ik ging nieuwe bestellen, na een week waren ze nog niet binnen. Bleken ze op een verkeerde postcode bezorgd te zijn terwijl ik wel de goede postcode had ingevuld bij eiwitpoeder.nl.
Inmiddels heb ik de shakes nog steeds niet binnen.
Toen de shakes helemaal op waren, ben maar ''normaal'' gaan eten. Inmiddels ben ik weer terug bij af, alle kilo's die ik eraf had in fase 1 en 2 zijn er weer aan gekomen...
Bah.
Ach jeetje...
Ik had ook mijn bussen besteld voor januari, ze zijn ook ergens in de buurt afgeleverd, maar weet niet waar :-(
Ga zo de bezorger bellen....
Hoop dat jij het weer op kan pakken...
Ik weet uit ervaring, dat de kilo's die je er nu aan hebt, dat het binnen een halve week weer weg kan zijn...
Sterkte...
@ Laura21 en Janneke001. Hebben jullie ze uiteindelijk nog gekregen?
Heb je gebeld met de klantenservice? Toch raar dat het verkeerd is gegaan. Alles gaat namelijk digitaal. Dus het ingevulde postadres komt automatisch op het afleveretiket te staan.
Vr groet,
Mitchel
eiwitpoeder.nl
Hoi Mitchel,
Eerst had ik gebeld met PostNL en daar kreeg ik te horen dat ze op een verkeerd adres waren afgeleverd en zeiden ze dat ik inderdaad met de klantenservice van eiwitpoeder contact op moest nemen.
Ze hebben me netjes behandeld en gelijk opnieuw de bestelling voor me gedaan. 2 dagen later had ik de bussen binnen. :-)
Gr,
Laura
You must log in to post.