Beste allen,
Wellicht herkent iemand dit...
Een jaar of 4 geleden ben ik 12 kilo afgevallen onder begeleiding van twee voedingsdeskundigen (gezond eten dmv minder calorieën). Jarenlang heb ik netjes rond de 64 kilo gewogen, sinds een jaar heb ik door werk/gezin/studie weinig aan mijn grote hobby hardlopen gedaan. Helaas, kilo's vlogen er aan. Daarnaast had ik veel stress en ben ik een echte emo-eter.
Sinds december ben ik weer fanatiek aan het hardlopen. Tweemaal per week, met eenmaal interval en eenmaal duurloop van ongeveer 45 min. tot een uur.
Een schamele kilo ben ik afgevallen, en dat was het. Sinds een paar weken ben ik op de hoogte van het eiwitdieet, en ik vraag me af of dit de uitkomst is. Ik eet gewoonlijk niet veel (ik snap dus niet dat ik veel minder weeg!) en ik ben wat sceptisch of dit dieet me zou helpen. Een kilo of 5 mag er af, en een flinke zwemband. Die zit tijdens het hardlopen behoorlijk in de weg.Want hoewel ik maar 5 kilo zwaarder ben, kan ik soms niet eens meer in maat 40, maar moet vaak 42 dragen. (voorheen 38!) Waarom zou dit dieet beter werken?
Gr.
Juf M