Hallo allemaal,
Ik ben nu 4 weken onderweg. 3 weken fase 1 en 1 week fase 2. Het gaat met horten en stoten kan ik wel zeggen. Zo vliegt er een kilo af, zo nog een pond en zo sta je weer een week stil. Ik doe precies wat in het boek staan en smokkel niet, nooit, kan ik zeggen. De weegschaal bekijk ik nu nog maar om de 3 a 4 dagen. Beter! Er is nu 5.5 kg af en daar ben ik wel heel blij mee maar er moet zeker nog 10 a 15 af, dat ga ik in die 10 weken niet redden vrees ik.
Kan het zijn dat mijn lichaam in de spaarstand staat? Ik neem op mijn werk regelmatig de trap, wandel dagelijks stevig 3 kwartier, fitness 1 x in de week. Dat deed ik voorheen allemaal niet.Wat ga ik nu doen? Ik voel me uitstekend hoor, dat is het ook niet.
Ik heb al zo veel en vaak gelijnd in mijn leven, mijn stofwisseling is vast naar de knoppen.
Wie weet er raad en geeft me een goede tip?
Ik sta stil
(14 posts) (10 voices)-
Posted 2 years ago #
-
Wat balen, Marieke. Ik ben benieuwd of iemand tips heeft voor jou (die ik dan ook kan gebruiken ;) ).
Ik begin vandaag aan fase 2 na 4 weken fase 1 waarin ik zo'n 5 kilo ben afgevallen. Tot mijn grote schrik ben ik AANGEKOMEN.....gemiddeld val ik iets meer dan 1 kilo per week af, maar nu ben ik na afgelopen week zelfs 1 ons aangekomen en dus geen kilo + afgevallen. Hoe kan dit?
Kan ik nu wel naar fase 2? Ik sport veel (1x pw bodypump, 2/3x pw spinnen, 1x crosstrainer). Ik weet niet wat ik fout doe of hoe ik ervoor kan zorgen dat ik weer afval. Ik wil nog 7 kilo afvallen.
Kan iemand mij advies geven?Posted 2 years ago # -
Ja is zeker balen Marieke. Ik ben natuurlijk geen medicus, maar kan het zijn dat doordat je nu bent gaan sporten en de eiwitten inneemt dat je nu spieren aan het opbouwen bent terwijl tegelijkertijd wel vet verbrandt Spieren zijn zwaarder dan vet dus dat zou de stilstand kunnen verklaren. Kijk in de spiegel en zie of er iets gebeurt of merk het aan je kleding, want als je wel vet verbrandt moeten er centimeters afgaan. Succes.
Posted 2 years ago # -
Hallo,
Ik heb mijn hele leven verschillende dieten gevolg.En ik heb wel ervaren dat je niet iedere week kilos afslankt maar er zijn weken dat alleen maar centimeters afvliegen.En dat is soms nog belangrijker. Probeer ook de maten van jouw buik ,billen , armen , borst te meten en dan zie je wel dat alles goed komt. ( Natuurlijk als je de dieet volg en iets beweegt).
Ps. Sorry als mijn nederlands niet zo goed is....maar die is niet mijn moedertaal :).
Posted 2 years ago # -
Maak je niet druk Marieke, het gaat vanzelf wel weer door op de schaal ook. Waarschijnlijk is het wat Natalie zegt, spieren ipv vet, dus dan lijk je zwaarder, maar ben je het niet. Of je houdt een keer wat vocht vast. (gebeurt heel vaak met dit weertype)
Afvallen is lange adem hebben, pin jezelf niet vast op 10 weken. (je hebt er waarschijnlijk ook langer over gedaan het eraan te krijgen ;o)...)Posted 2 years ago # -
bedankt voor jullie lieve reakties. Ik wil de moed nog niet opgeven maar wil ook graag resultaat zien.
Mijn kleding is ruimer geworden, dat wel, maar niet genoeg naar mijn zin.
Misschien ben ik te ongeduldig en was mijn verwachting te hoog.
Ik ga door en klaat weten hoe het gaat.
Bewegen deed ik voor dit dieet veel te weinig en nu elke dag 3 kwartier flink wandelen, 1 x per week fitnessen en 1 x per week zwemmen. Voor je psyche in ieder geval wel heel lekker. Daar hou ik me maar even aan vast.Posted 2 years ago # -
Heeeelp..............
Ik sta stil sinds ik maandag aan fase 2 ben begonnen......hebben anderen deze ervaring ook???? Ben nu 9 kilo kwijt. Sinds afgelopen zaterdag nog niets eraf..... herkenbaar? Komt dit door het overgaan naar fase 2?
Ik kan toch niet eeuwig in fase 1 blijven hangen??!!Posted 2 years ago # -
Beetje geduld hebben misschien Juf? Je staat net 4/5 dagen stil. Laat je lichaam even wennen aan fase 2. Sta je na 2 weken nog steeds stil (wat op zich al mooi is, omdat je dan toch 2 weken niet bent aangekomen ;o)...) dan kan je altijd nog terug naar fase 1 en kijken of er dan wel weer beweging in komt.
Hou je taai en weeg jezelf toch niet iedere dag!
Posted 2 years ago # -
Misschien is het toename in de spiermassa ???
Posted 2 years ago # -
Ik heb dit ook! Fase 1 ging geweldig, 8 kilo eraf in 3,5 week! Maar nu, na een week fase 2 ben ik een kilo aangekomen... Ben nu al bang voor fase 3...
Posted 1 year ago # -
Ik ben niet aangekomen maar ook geen drupje meer afgevallen.... jakkes!
Posted 1 year ago # -
Ik snap het niet. Zo groot is de overgang van fase 1 naar fase 2 toch niet?
Posted 1 year ago # -
@Eline: ik snap er ook geen drol van. Dan denk je door te hebben hoe je lichaam werkt en de volgende keer is het weer anders. Trial en error en als golden rule: wat de vorige x werkte, werkt nu gegarandeerd niet meer haha. Is ook een les.... :) Stug doorzetten dan maar.
Posted 1 year ago # -
Ik ben ook braaf aan het doorgaan met fase 3. Het zal mij benieuwen! Hopelijk gaat het bij jou ook snel weer de goede kant op.
Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.