Hoi Zaazoe,
Heel goed hoor, dat je al 10 Kg. kwijt bent in 4 weken tijd!
Die andere 10 gaat ook vast lukken en inderdaad een doel voor ogen hebben en je daar aan vast houden is erg belangrijk en het is bekend dat fase 1 het snelst gaat natuurlijk en daarna gaat het wat minder spectaculair.
Het is ook belangrijk dat je lichaam zelf aan je nieuwe gewicht moet wennen. Het schijnt dat het lichaam een soort geheugen functie heeft voor wat je gewicht betreft. daardoor zul je nog lang na afloop van het dieet heel erg op je gewicht moeten letten. Het lichaam wil eerst automatisch terug naar het oude (te zware) gewicht. Dit kan wel een jaar duren. Daarom zie je ook zo vaak mensen toch weer terugvallen. Ik zag laatst Erica Terpstra weer en ik vond dat ze alweer behoorlijk was aangekomen. Dus ook na dit proteine dieet moet je het komende jaar gewoon goed op je gewicht blijven letten, maar als het goed is heb je na deze 10 weken een gezonder eetpatroon aangeleerd waardoor dat helemaal geen probleem hoeft te zijn.
Ik ben er van op de hoogte dat in de whey concetraat die ik tijdelijk even gebruik wat koolhydraten zit hoor.
In mijn geval 2,2 gram per shake. Dat is voor 6 shakes 13,2 gram.
Het is gelukkig maar voor 1 of 3 dagen want dan verwacht ik mijn de luxe pakket in huis te hebben. Ik zorg er d.m.v. de groentenkeuze deze dagen voor dat ik niet boven de 20 gram kom te zitten dus dat moet wel goed gaan denk ik. Daarna ga ik over op whey isolaat uit het pakket en ga pas de concentraat in vanaf fase 4 weer gebruiken.
Ik kon gewoon niet wachten om weer te beginnen vandaar de eerste dagen maar even met concentraat i.p.v. isolaat. Bovendien vind ik op vrijdag beginnen wel prettig omdat je dan mooi iedere keer net voor het weekend naar de volgende fase gaat.