ik ben een vrouw van 48 en heb een normaal BMI. Toch wil ik graag een paar kilo afvallen omdat ik me dan gewoon prettiger voel. Heb nu een week shakes en groenten gegeten (en atkinsreep) en ben dus helemaal niets afgevallen. Mijn vetpercentage was zelfs gestegen!.
ik weet het echt niet meer. Ben dus gister brood en patat gaan eten maar ja, dat is het ook niet. Daar word ik onrustig van.
Volgens mij helpt dit dieet gewoon niet bij een normaal BMI.
ik geef het op
(6 posts) (3 voices)-
Posted 2 years ago #
-
Je vetpercentage LIJKT vaak gestegen als je vochthuishouding niet in orde is.
Mijn lichaam houdt ook heel vaak vocht vast. Dan LIJKT het dus of ik niets ben afgevallen en een elctronische weegschaal DENKT dan dat mijn vetpercentage is gestegen, maar dat is dus niet zo.
Aan mijn lichaam zie je bijna niet dat het vocht vasthoudt (meestal krijgen mensen dan dikke enkels enzo en dat heb ik totaal niet). Ik ben er samen met mijn huisarts achter gekomen, doordat ik klaagde dat ik iedere nacht wel 4 of 5 keer moest plassen, terwijl ik vanaf een uur of 18:00 al niets meer durfde te drinken.
Ik heb van hem een mild plaspilletje gekregen dat ik een paar dagen in de week neem en mijn frustraties zijn verdwenen. (de weegschaal die maar niet mee leek te werken, mijn belachelijk schommelende vetpercentage en de gebroken nachten... poeffff...)
Overigens moet je je met een normaal BMI natuurlijk wel afvragen waarom je eigenlijk nog steeds vindt dat je af wilt vallen, maar da's misschien meer iets voor een professional ;o)
Suc6 met wat je maar wilt gaan doen!
Posted 2 years ago # -
Hier ook iemand met een normaal BMI. Ik ben de eerste week 2.5kg afgevallen, en de tweede week 1.5kg. Dus 4 totaal. Het kan wel dus. Hoop dat je toch weer draad kunt oppakken.
Neem je niet teveel eiwitpoeder? Ik mag zo'n 19gr per keer. En verder eet ik komkommer overdag en drink min. 2 liter water.