ik ben een vrouw van 48 en heb een normaal BMI. Toch wil ik graag een paar kilo afvallen omdat ik me dan gewoon prettiger voel. Heb nu een week shakes en groenten gegeten (en atkinsreep) en ben dus helemaal niets afgevallen. Mijn vetpercentage was zelfs gestegen!.
ik weet het echt niet meer. Ben dus gister brood en patat gaan eten maar ja, dat is het ook niet. Daar word ik onrustig van.
Volgens mij helpt dit dieet gewoon niet bij een normaal BMI.
ik geef het op
(6 posts) (3 voices)-
Posted 2 years ago #
-
Je vetpercentage LIJKT vaak gestegen als je vochthuishouding niet in orde is.
Mijn lichaam houdt ook heel vaak vocht vast. Dan LIJKT het dus of ik niets ben afgevallen en een elctronische weegschaal DENKT dan dat mijn vetpercentage is gestegen, maar dat is dus niet zo.
Aan mijn lichaam zie je bijna niet dat het vocht vasthoudt (meestal krijgen mensen dan dikke enkels enzo en dat heb ik totaal niet). Ik ben er samen met mijn huisarts achter gekomen, doordat ik klaagde dat ik iedere nacht wel 4 of 5 keer moest plassen, terwijl ik vanaf een uur of 18:00 al niets meer durfde te drinken.
Ik heb van hem een mild plaspilletje gekregen dat ik een paar dagen in de week neem en mijn frustraties zijn verdwenen. (de weegschaal die maar niet mee leek te werken, mijn belachelijk schommelende vetpercentage en de gebroken nachten... poeffff...)
Overigens moet je je met een normaal BMI natuurlijk wel afvragen waarom je eigenlijk nog steeds vindt dat je af wilt vallen, maar da's misschien meer iets voor een professional ;o)
Suc6 met wat je maar wilt gaan doen!
Posted 2 years ago # -
Hier ook iemand met een normaal BMI. Ik ben de eerste week 2.5kg afgevallen, en de tweede week 1.5kg. Dus 4 totaal. Het kan wel dus. Hoop dat je toch weer draad kunt oppakken.
Neem je niet teveel eiwitpoeder? Ik mag zo'n 19gr per keer. En verder eet ik komkommer overdag en drink min. 2 liter water.
Heel veel succes, het is toch jammer wanneer je nu opgeeft. Snap het wel hoor, want het is natuurlijk de grootste beloning als je ziet dat de weegschaal minder kilo's aangeeft.Posted 2 years ago # -
dank jullie voor je reactie. Doet me goed. Dat van die waterhuishouding klopt in ieder geval.
Komt ook omdat ik als tussendoor een atkinsreep nam. Houd ik vocht van vast en kom ik van aan.
Tot nu toe neem ik Atkinsshakes.
In ieder geval heb ik de draad vandaag weer vol goede moed opgepakt.
Roxy, is die 19 gram minder dan wat op de verpakking staat? En hoe weet je dat je maar 19 gram mag.
Ik voel me gewoon echt lekkerder als ik die paar kilo kwijt ben. Ik durf het bijna niet te zeggen tegen mensen, alsof ik me daarvoor moet schamen.Posted 2 years ago # -
Hoef je je toch niet voor te schamen Lien! Als jij je daarbij lekkerder voelt, punt-uit.
Het enige waar ik me soms aan kan storen zijn types met ondergewicht (of tegen de ondergrens van een gezond BMI aan) die zonodig NOG meer af willen vallen, dat is nl gewoon ziek.Als leidraad voor je proteine-inname kan je aanhouden: 1 tot 1,5 gr. per kilo lichaamsgewicht. Iemand van 70 kg moet dus per dag minimaal 70 gr. eiwit innemen en maximaal 105 gr. En dat dan uitgesmeerd over je maaltijden.
Goed dat je de draad toch weer oppakt! Laat je door die 1e week niet uit het veld slaan hoor!
Zijn je Atkinsshakes bijna op nu? Ik begrijp niet dat mensen die kopen... Mindere kwaliteit eiwit voor veel teveel geld...Als je last blijft houden van je vochthuishouding gewoon naar je huisarts stappen hoor! Ik neem nu 3 à 4 pilletjes per week en je wilt niet weten hoe lekker ik doorslaap!
;o)
Posted 2 years ago # -
wijkt idd af van wat op de verpakking staat.
Ik kom nu tot de conclusie dat nu ik ben afgevallen natuurlijk ook het eiwit moet verminderen.O nee, toch niet helemaal. Ik neem in fase 2 één shake minder, en kan de nieuwe hoeveelheid eiwitten verdelen over 5 shakes.
Ik doe mijn aantal kilo's maal 1.5, en dan het totaal delen door 6 (en in fase 2 door 5) etc.Posted 2 years ago #
Reply
You must log in to post.