Las ik niet ergens dat iemand die hoofdpijn kreeg tijdens de eerste fase dat die ipv 25 gram van de eiwitten 30 gram nam en dat het toen overging? Heeft dat consequenties voor de ketose?
Hoofdpijn/ketose
(4 posts) (2 voices)-
Posted 1 year ago #
-
Ik zit me net te bedenken dat mijn lichte hoofdpijn ook veroorzaakt kan zijn door te weinig water drinken.
Posted 1 year ago # -
1. Te weinig water drinken is 9 van de 10x de oorzaak van hoofdpijn, ook bij mensen die niet op dieet zijn... ;o) (en dan nemen mensen een paracetamolletje in met behulp van een glas water... terwijl ze dus ook gewoon alleen een glas water hadden kunnen nemen, ghegheghe)
2. Het eten van koolhydraten is van invloed op de ketose, eiwitten juist niet. Dat betekent niet dat je onbeperkt eiwitten kan verhogen, want dat kan dan weer belastend zijn voor je nieren. (zeker als je ook nog wel eens te weinig water drinkt!)
Posted 1 year ago # -
Dank je Elfje. Ik ben, toen ik me bedacht dat het kon komen door het drinken van te weinig water, meer gaan letten op dat ik voldoende water drink. Ik heb nu ook geen hoofdpijn meer. Ik vul nu 4 1/2ltr flesjes en die moeten zo verspreid over de dag leeg zijn. Ook drink ik wel redelijk wat thee.
Het verhogen van het eiwit ga ik ook niet zomaar doen. 150 gram eiwitpoeder per dag zou toch voldoende moeten zijn.Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.