ik ben nu begonnen met fase 1 en volg het volgens het schema op.Alleen ik kom niet uit met mijn zes maaltijden.
Ik sta om 6:30h op en neem dan de eerste maaltijd.Dan neem ik om 10:00h de tweede.
Dat gaat prima.Om 12:30h neem ik de derde en om 15:00h de vierde.So far so good!
Maar dan heb ik rond vijf uur trek en neem ik mijn avondmaaltijd en een uur later heb ik echte honger maar dan is het nog te vroeg voor mijn zesde en laatste shake,want ik ga pas rond 22:30h naar bed.
Ik kan die honger wel ignoreren maar mag dat wel?Ik bedoel gaat mijn lichaam dan niet denken dat het voedselschaarste is en schakelt het over op de spaarstand of is dit in de eerste weken normaal?
Volgens mij mag je toch geen honger hebben?
honger
(7 posts) (4 voices)-
Posted 2 years ago #
-
Hoi Doris,
Als je om 17:00 je avondmaaltijd-shake neemt en je krijgt om 18:00 echt honger, dan kan je toch om 18:00 lekker een bak sla nemen en een bord roerbakgroenten? Volgens mij zit je dan nog wel even vol tot de laatste shake voor het slapen gaan?
Ik heb gelukkig nog geen honger gehad, want dan is geen enkel dieet vol te houden :-S
Suc6
Posted 2 years ago # -
Hoi Elfje,
bedankt voor je reactie :o)
maar ja ik heb dan bij mijn avond maaltijd shake ook al groente genomen of maakt dat niet uit?
Trouwens met maar 150gr groente bij de avondmaaltijd red ik het echt niet.Hoe doe jij dat?
Hoeveel groente en hoe vaak mag het eigenlijk wel?Posted 2 years ago # -
Waarom gebruik je dan maar 150 gram??
Ik let alleen op met klasse 2 groenten, omdat je daar dan max. 2 ons van mag nemen per dag, maar ik eet vooral heel veel uit de klasse 1 lijst en die mag je onbeperkt eten.
Sowieso maak ik bij de lunch een flinke bak sla met tomaat, komkommer en wat uienringetjes. Lekker dressinkje erover van beetje olijfolie, citroensap, gedroogde dille en evt een half theelepeltje mosterd, smullen hoor!
Bij mijn avondeten neem ik nog een keer een bak sla en roerbakgroenten of gegrilde groenten uit de oven ofzo. (ik heb van de week een paar receptjes neergezet bij "Groente, tips & trics", maar ik heb er nog véééél meer als je wilt)
Anders neem je bij je avondmaaltijd lekker roerbakgroenten en neem je een uur later toch gewoon nog sla!
Honger is echt niet goed!Posted 2 years ago # -
Hey Elfje,
wow!Dat mag dus allemaal?Ik had het e-boek wel gelezen maar heb toen ook naar het schema van de 1.week gekeken en daar staat dus dat je 150g groente mag op de avond,vandaar dat ik het al niet zo goed begreep.
Zo klinkt het allemaal wel erg lekker :o)
Ik had gisteren je post al gezien en heb later op de avond een tomatensalade gemaakt.Dat ging prima nu kon ik het makkelijker volhouden en heb ik rond 21:30h mijn laatste shake genomen.
Als je nog meer van die lekkere recepten hebt....heerlijk :o))!!
De ovenschotel had ik ook al gemaakt van de andere topic,dat was ook echt smullen.
Bedankt voor je hulp,echt super dat ik er niet alleen voor sta :o)groetjes
DorisPosted 2 years ago # -
Het klopt helemaal dat je onbeperkt groenten uit klasse 1 mag eten hoor.
Wat je ook zou kunnen doen is 1 uur voor de maaltijd twee capsules OBESIMED met een paar grote glasen of 1 halve literflesje water innemen. Obesimed absorbeert grote hoeveelheden water en vormt een natuurlijke substantie, die de maag vult. Dit geeft een vol gevoel en draagt daardoor bij aan verzadiging tijdens de maaltijd en de periode erna.
Obesimed is te verkrijgen bij de drogist. Ikzelf heb altijd een doosje in huis voor het geval ik erge honger krijg maar ik gebruik het niet iedere dag. Het is een mooie ondersteuning tegen het hongergevoel maar natuurlijk zijn de groenten ook erg belangrijk. Ikzelf ben niet zo weg van grote bakken met sla en ondanks dat ik natuurlijk wel dagelijks groenten eet, is dit net even een mooi hulpmiddeltje tegen de honger.Posted 1 year ago # -
eten jullie elke week dezelfde groentes...want daar staan alleen groentes op uit klasse 1 . Of varieren jullie dit ook met groentes uit klasse 2????
Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.