Het is weer eventjes geleden dat ik gepost heb. In de tussentijd ben ik door blijven zoeken en lezen naar allerlei eetwijzen/ dieeten enz.
Ik merk dat ik me toch het lekkerste voel bij veel eiwit. Maar met mijn enorm vele sporten (wat ik voor mijn werk MOET) is het slank met eiwit voor mij te lastig. Ik voelde me elke keer zo slap, dus heb ik even geleden besloten te stoppen met de strenge slank met eiwit methode.
Maar nu zijn er toch weer wat kilo's bij gekomen. Inmiddels volg ik het mentale dieetplan (of nu om te beginnen het turbo actieplan). Hierbij eet je 5 of 6x per dag alleen eiwit. Je mag zo veel eten als je wil, maar het mag dus echt alleen eiwit zijn. Dus ook niet bakken in olie ofzo. En ook 5 tot 7 dagen geen groenten! Daara 5 tot 7 dagen eiwit en groenten. Daarna of weer opnieuw of elke dag wisselen (1 dag per week alleen eiwit, 3 dagen per week eiwit en groenten, 3 dagen per week alles).
Ik heb nu 4 dagen er op zitten en ondanks dat ik er zo mijn bedenkingen bij heb gaat het erg goed. Mijn kleding zit al weer losser, maar ik voel me ook gewoon energiek en ik heb met sporten echt nergens last van.
Ik heb zelf het e-book via marktplaats besteld. Daar kun je het supergoedkoop krijgen! Misschien dat iemand iets aan deze tip heeft.
het mentale dieetplan; misschien een tip voor sporters?
(9 posts) (2 voices)-
Posted 9 months ago #
-
Hoi Odille ik zal er eens naar kijken... Thanks! Maar geen groente en alleen eiwit de eerste dagen? Hmmm niet zo best voor mijn darmpjes vrees ik....Er stond mij iets bij dat je al heel lang bezig was met eiwit. Hoever ben je gekomen?
Posted 8 months ago # -
Hoi Eitje,
Ik was ook bang voor mijn darmen, maar gek genoeg heb ik er juist weinig last van op de alleen eiwitdagen. Ik kan wel wat moeilijker naar de wc, maar ik heb geen krampen, opgeblazen gevoel/ buik enz. Normaal eet ik juist net super veel groenten en ik dacht echt dat ik me moe en slecht zou voelen zonder, maar dat is echt niet zo. En op alleen eiwit kan ik dus ook echt beter sporten!
Ik heb na mijn 1e succesvolle slank met eiwit periode een tijd mijn eigen schema gevolgd: veel groenten, veel vette vis en magere vis en kip, veel eieren en wat noten en zaden. Toch kwam ik steeds weer wat kilotjes aan. Misschien door het jojo-effect??? Maar ik had ook wel erg veel stress (en daar kom ik altijd van aan). Ik heb tijdens mijn vakantie weer opnieuw een strenge 14 dagen slank met eiwit fase 1 gedaan. Daar hoefde ik namelijk niet te sporten, dus dan is het prima te doen. Ik viel daar weer mee af en probeer het nu met het mentale dieetplan bij te houden.Posted 8 months ago # -
Oh dat is wel fijn! Weet je ik had wat buikklachten betreft echt last van de eiwitten, ben toen ook gestopt. Kon al een week niet naar de wc;-) Dus ook een hele kleine afbouwfase gedaan. Was er zo klaar mee! Maar ben sinds vandaag maar weer begonnen. Dit keer met vezeltabletten, cla (vorige keer ook echt spiermassa verloren) sesamzaadolie en omegacaps. Hoop dat het nu wat beter gaat. We zullen zien. Ik heb ook altijd moeite gehad met drinken dus dat zal ook reden van buikklachten geweest zijn. Wil je zo af en toe eens willen laten weten hoe het gaat? Ben ik wel benieuwd naar...
Posted 8 months ago # -
weet je zeker dat het van de eiwitten kwam??? Of van de zoetstoffen in de poeders? Ik heb namelijk tijdens de slank met eiwit fases veel meer last dan wanneer ik eiwitten uit pure voeding haal. Ik eet tijdens de strenge eiwitdagen wel bewust 1x per dag zalm. Wel wat vet. Je mag geen vet toevoegen in de vorm van olie ofzo, maar vette vis eten mag wel.
Posted 8 months ago # -
Nee echt van de eiwitten, als ik het uit mijn voeding haal heb ik het ook. Al is het wel een stuk minder omdat ik dan ook meer vezels eet en ook werkelijk vulling heb... Hoe gaat het nu met je dieet? Ik heb me ingelezen maar kan er weinig over terug lezen hoe de dagen ingevuld worden.
Posted 8 months ago # -
Oke. Ik doe de strenge fase max. 5 dagen. Anders ben ik ook bang dat mijn darmen verstopt raken. Na die 5 dagen mag je dan eiwit en groenten. Je mag zo veel eten als je wil als het maar eiwit is. Ik probeer nog steeds 6x per dag te eten en dan steeds goede eiwitten, dus bijv:
O: 1 ei, 2 eiwitten (als roerei, maar dan dus zonder olie)
T: stukje kip of iets wat over is van de dag ervoor
L: zalm of andere vette vis (helpt bij mij goed voor mijn darmen)
T: magere vis (panga, tilapia of wat garnalen)
D: rood mager vlees (tartaartje, rosbief of zoiets gebakken zonder olie)
T: koolvis
Het klinkt als een vreemd menu, maar ik voel me er echt beter bij dan met de shakes. Dus misschien gewoon een kans geven????Posted 8 months ago # -
Hoe heb je dat met het bereiden er van? Ik werk juist overdag dus bereiden overdag is geen optie voor mij. Doejij dat van Katja Callens? Heb je dan volledige menu's?
Posted 8 months ago # -
Ik werk veel gebroken diensten: ochtend en avond. Dus 's middags ben ik vaak even thuis en kan ik dingen klaar maken. Maar ik maak vooral vaak grote porties en eet dan dingen later koud op. Of als me dat niet lukt neem ik bijv. een blik tonijn. En ik kook 1 of 2x per week een heleboel eieren. Die kun je gekookt prima een kleine week bewaren. Dus je moet alles goed plannen, maar dan vind ik het goed te doen.
Als je turbo dieet plan doet moet je tussen de 5 en 7 dagen alleen maar eiwit eten. Aangeraden wordt om minimaal 5x per dag te eten. Verder staan er in het e-book producten die je mag. Daarvan mag je zo veel als je wil. Schema's worden niet gegeven, dus ik heb zelf mijn dagmenu gemaakt.Posted 8 months ago #
Reply
You must log in to post.