Met sapvasten zijn er altijd zo 3 kilo af maar vaak na een paar maanden er weer aan. Nu heb ik 2 weken heel braaf het eiwit dieet gevolgd met wel half water/half soja of magere melk anders krijg ik het niet weg en zo was het prima vol te houden en geen honger gevoel. Ook gewoon gewerkt en een 15 km tocht langs het strand gelopen.
Na 1 week op de weeg schaal? slechts 1 kilo eraf!! Zwaar ontmoedigend, maar toch die 2e week gedaan en is er nog een pondje af. Zo zie ik het me dus echt geen 4 weken doen laat staan 10. Dus wat doe ik fout?? Het enige wat ik kan bedenken is dat ik niet alle dagen de 2 liter water haal naast de shakes. Verstopt ben ik zeker niet integendeel.
Mijn humeur is prima en ik slaap ok maar gemotiveerd ben ik eigenlijk niet meer en ben wat sceptisch over alle "wonder"verhalen van anderen.
help wat doe ik fout??
(16 posts) (11 voices)-
Posted 1 year ago #
-
mischien soya intolerant?? want als je niet verstopt raakt is er idd iets anders. als je alles goed volgt maar met soya doet en je dan ook nog makkelijker stoelgang hebt kan het zijn dat je er intolorant voor bent!
Posted 1 year ago # -
- eet je genoeg groentes?
- neem je vitamines?
Een vitamine of mineralentekort kan je stofwisseling vertragen, dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
Ik snap dat het je demotiveert als je veel andere succesverhalen hoort, maar bij de een gaat het sneller dan bij de ander. Bij mij gaat het ook niet hard.
Moet je veel kilo's kwijt? Want ook dat kan meespelen. ls je lichter bent verlies je minder snel kilo's.
En heb je in het verleden al vaak dieeten gevolgd? Dat kan je stofwisseling flink verstoord hebben, waardoor het afvallen bij een nieuw dieet moeilijker gaat.
Of neem je veel zoetstof? (light frisdrank enz.). Dat kan het afvallen ook in de weg staan.
Succes en geef niet op! Misschien werkt voor jou fase 2 wel beter. Ben je daar al naar over gegaan?Posted 1 year ago # -
Bedankt voor de reacties dames. Ik was 10 jaar geleden nog 63kilo en zit nu al jaren te jojo-en tussen 70 en 76. Nu was ik zelfs 78 dus ja er moet wat af!! Ik drink nooit frisdrank, neem de vitaminen en visolie in en 's middags en 's avonds de groentes.
Ik denk niet dat ik soja intolerantie heb - kan dat ook al? en ik vind 1 kilo per week afvallen prima maar dan wel als er even lekker de vaart inzit!
Ik ga het nog een weekje proberen en bezinnen.Posted 1 year ago # -
En hoe gaat het inmiddels met je newbe? Volhouden hoor! Overstappen naar een nieuwe fase kan inderdaad een gunstig effect hebben.... succes!
Posted 12 months ago # -
Nog even over sojamelk.
Die zijn er in verschillende soorten.
Gebruik de Alpro Soja ongezoet versie, daar zitten bijna geen koolhydraten in, in de andere versies zitten evenveel koolhydraten als melk, yoghurt en kwark. allemaal zo'n 4 gram per 100ml. In de Alpro Sojamelk ongezoet zit 0,1 gram per 100 ml. Dat scheelt nogal wat als je 6 shakes per dag neemt!!!Posted 11 months ago # -
Met het drinken van veel water voer je je afvalstoffen af, is echt nodig! Enne wonderverhalen: wonderen op dieetgebied bestaan niet. Je moet het nog altijd zelf doen. Veel succes.
Posted 11 months ago # -
Ik was een weekje naar Londen en behalve veel gelopen veel fruitsapjes, af en toe de meegenomen eiwitshakes en was zomaar weer een kilo kwijt. Nu thuis stagneert de zaak weer en lijk ik weer in de "spaarstand". Voel me wel ok maar de reuze spannende afval race is helaas nog steeds niet begonnen....... Geen brood of aardappelen vind ik geen enkel probleem, maar ja met mooi weer geen roseetje of biertje op een terrasje soms wel.
Posted 11 months ago # -
Hoi Newbe hoe gaat het? ik begrijp dat je teleurgesteld bent dat je niet snel afvalt. Dat is juist de motivatie die je nodig hebt helemaal als je zo je best doet.
Je wijst gelukkig ook naar jezelf dat je misschien niet je 2 liter water per dag haalt. ik denk dat dit belangrijker is dan je denkt, omdat je afvalstoffen kwijt moet.
Succes!
Geef niet op.
groetjes, eierdopjePosted 11 months ago # -
Hallo mensen
Ben nu ook al een week bezig en nog maar 1 kilo afgevallen ik woog 104.3 en ben 171 dus er moet echt heel veel af. Als ik vergelijk met de verhalen die ik hier lees 3 kilo in 7 dagen vind ik dit echt weinig en demotiverend ik noet tenslotte zeker nog een kilo of 35 af voor ik op een gezond gewicht zit. Dus iedereen die een goede tip heeft graag. Ik heb echt hulp nodig anders ga ik het niet trekken 10 weken.
gr lisa
Posted 10 months ago # -
Hoi Lyssandra, even doorzetten hoor, ik denk dat je lichaam even moet wennen aan de grote verandering. Ik was ook een van de gelukkigen die in de eerste week 3,5 kilo afviel maar over de volgende anderhalve kilo doe ik al een week of drie. Maar ondanks dat de kilo's er niet afvliegen raak ik in omvang wel enorm veel kwijt. Ik pas weer in broeken die ik echt niet meer aan kon. De aanhouder wint. Heel veel succes meid, ik snap dat het heel frustrerend is. Zelf doe ik nu een mix van Dr. Frank en shaken, bevalt mij beter.
Posted 9 months ago # -
Hoi flettepet
Bedankt voor je reactie ik heb vandaag wel gezondigd met patat maar ik zal je advies opvolgen en gewoon doorzetten morgen ga ik er weer voor desnoods eet ik er helemaal niks bij misschien gaat dat bij mij beter.Fijn dat jij het bij jou merkt met je oude broeken die weer passen ik hoop dat ik dat over een aantal weken hier ook kan posten.
gr lisa
Posted 9 months ago # -
Hoe is het met je gegaan nu?
Posted 7 months ago # -
hoi Diaantje3181
Het gaat erg slecht met me de duivel in me heeft toch gewonnen en me overgehaald om toch te gaan stoppen met het dieet. Dus ik weet zelf niet hoe het nu verder moet met mij want wil wel graag afvallen maar kan het op een of andere manier maar niet volhouden en die 1 kilo die ik ben afgevallen helpt daar ook niet echt bij.
Hoop dat het bij de rest wel goed gaat en zet hem op he.gr lisa
Posted 7 months ago # -
Hallo Lisa,
Ik heb de verhalen hier een beetje doorgelezen...
Viel me op, dat je het over fruitsapjes enz had.
Dat zou pas kunnen in de 3e fase...
Ik ben 6 weken in fase1-2 gebleven en zit nu in fase 3, toch ben ik in 7 weken de 10 kilo kwijt die ik sowieso kwijt wilde. Ook ik drink GEEN water, maar drink wel minimaal 2 liter groene thee per dag, ook dat zorgt voor de afvoer van afvalstoffen...Jammer dat je het niet hebt vol kunnen houden... Helaas heb ik je hulpvraag niet eerder gelezen, want ook ik was 104 bij een lengte van 1.70... Zit nu op 87.4 en had jou dat ook gegund...
Groetjes Janneke
Posted 6 months ago # -
Das minder, geef die duivel een flinke schop onder zn kont. Weet wat je bedoeld ook ik ben nu (sinds vandaag) met de 3e poging bezig met dit dieet en het gaat me nu lukken, het moet gewoon.
Ik ben 172cm en woog vanmorgen trouwens 97.2 kg, op mn zwaarst woog ik 109.8 kg. Er moet dus gewoon flink wat af.
Posted 6 months ago #
Reply
You must log in to post.