Lieve allemaal,
Ik ben een vrouw van 22 jaar oud. Ik ben met het eiwit dieet begonnen om +/- 5 kilo kwijt te raken. Ik ben nu een week bezig en moet zeggen dat ik het heel goed vol te houden vind. Omdat ik maar een paar kilo kwijt wil ben ik niet in fase 1 begonnen. Mijn schema is als volgt:
8:30 - shake en een appel
10:30 - 4 augurken
12:30 - shake en komkommer/tomaat
15:30 - shake
18:00 - Mager vlees en groente
21:30 - shake
Ik mix mijn shakes met karnemelk omdat ik het met water echt niet te doen vind.
Zoals ik al eerder zei vind ik dit schema zeer goed vol te houden en heb ook geen moeite om niet te snoepen. De eerste 3 dagen ben ik al 1.9 kilo kwijt geraakt. Eerlijk gezegd schrok ik hier een beetje van omdat het wel erg snel gaat.
We zijn nu een week verder en soms heb je van die dingen waar je niet onder uit komt. Gisteren had ik dus een zakelijk etentje. Omdat het een vast gesteld menu was kon ik niet kiezen wat ik wilde eten. Op zich geen ramp ik hoef niet zo heel veel kwijt dus een keer zondige in de week moet geen probleem zijn.
Het resultaat is alleen dat ik nu net op de weegschaal ging staan en weer 0.9 kg ben bijgekomen ten opzichten van de eerste keer wegen (toen ik drie dag bezig was.
4de dag wegen: 1.9 kg kwijt
7de dag wegen: 1.7 kg kwijt
8de dag wegen: 1 kg kwijt
Bovenstaande aantallen zijn totaal. Ik ben nu dus in een week tijd 1 kg kwijt. Terwijl ik daar voor al bijna een kilo extra was afgevallen.
Ik kan hier dus even geen touw aan vast knopen. Moet wel zeggen dat ik slecht naar de wc ga dus misschien kan het daar aan liggen. Het kan natuurlijk ook spiermassa zijn maar het de afgelopen week niet gesport. Daar wil ik deze week mee gaan beginnen zodat mijn lichaam aan de shakes gewent is.
Heeft er iemand tips??