Omdat ik tussen januari en april van dit jaar 10 kg ben aangekomen en daarvoor niet echt te zwaar was, voornamelijk omdat ik de vreemde gewoonte heb om midden in de nacht wakker te worden en alles te eten wat los en vast zit, gehaktballen/chocola/koek en zelfs rijst sta te koken met gebakken eieren om 2 uur 's nachts, ben ik een beetje gaan experimenteren met het proteinedieet,om voor de zomer weer een beetje op gewicht te zijn.
Mijn vrouw en ik passen het dieet als volgt toe:
ontbijt: whey (nectar) shake met water, magere melk of magere yoghurt.
tussendoor (ca 10.30): whey shake (nectar) met water, magere melk of magere yoghurt.
lunch: rauwkost met tonijn/kipfilet/gekookte eieren.
tussendoor (ca 15.00): whey shake (nectar) met water, magere melk of yoghurt.
diner: rauwkost/sla/gekookte groenten met gebakken kipfilet/witte vis/biefstuk/garnalen.
voor het slapen: whey (nectar) shake met water, magere melk of magere yoghurt.
Verder drinken we veel water, koffie(met melk), thee en cola light.
Zoals je ziet is dit goed te doen, fase 2, misschien is dit wel al gedeeltelijk fase 3.
Deze versie is zo gematigd, dat je heel streng kunt zijn voor jezelf en geen honger hebt. wij doen dit nu 3 weken, ik ben ruim 8kg kwijt en mijn vrouw 6kg.
Ik weet niet of het voor iedereen werkt en als je heel erg veel kilo's kwijt moet, maar ik zou dit best de rest van m'n leven vol kunnen houden, met af en toe een glaasje wijn, suiker/zoet en dergelijke taal ik niet meer naar.
Volgende week ga ik weer proberen normaal te lunchen met volkoren crackers/brood en kipfilet. Heb me voorgenomen dat ik dagelijks met een wheyyoghurtshake blijf ontbijten en er voor het slapen gaan ook 1 blijf nemen om mijn lintworm 's nachts ook nog een beetje rust te geven.
Weet niet of iemand er iets aan heeft, maar ik ben heel gelukkig met m'n resultaat en wilde het gewoon even kwijt/delen.
Iedereen heel erg veel succes!