beste mensen,
Even voorstellen: ik ben een vrouw van 50 en wil graag met eiwitdieet starten omdat ik volledig overtuigd ben van de methode. nu een klein dilemma:
3 weken geleden heb ik een nogal zware (rug-)operatie ondergaan. Behalve dat ik nog erg moe ben, ben ik goed herstellende. Voor een goed herstel mag ik gedurende 6 weken alleen liggen en lopen. Echter, ik kamp met zo'n 15 a 20 kilo's teveel en dit is voor mij het moment om dat goed aan te pakken. en ik denk dat dit ook een fijn moment is: ik ben toch al heel erg met mezelf en m'n lichaam bezig, heb heel veel uitrusttijd en ben super gemotiveerd. Echter is er een kleine twijfel: is het starten van dit -toch ook wel even zware- dieet wel verstandig zo dicht na 'n zware operatie? Ik weet uit ervaring met een vastendieet dat ik me waarschijnlijk snel een stuk beter en energieker ga voelen maar vraag me toch af of het verstandig is of dat ik beter nog wat meer tijd kan nemen...'n
wie wil ervaringgen delen over hoe 'zwak' je je gaat gaat voelen -of juist niet!!- en hoe (on=)verstandig dit nu te starten is?
groetjes
Sauline
eiwitdieet starten 3 weken na zware operatie
(6 posts) (4 voices)-
Posted 2 years ago #
-
Hoi Sauline,
ik heb ook al veel verschillende dieeten achter de rug en inderdaad voelde ik me de eerste dagen altijd zo slap als een vaatdoek.
Dit is het enige dieet waabij ik dat nog niet heb gehad.Ook al eet neem je minder kalorieen,door voldoende eiwit te nemen heeft je lichaam voldoende baustoffen en voel je je echt niet slap of draaierig wat ik bij andere dieeten dus wel had.
Ik heb het ook altijd koud als ik begin met afvallen maar dat heb ik nu tijdens dit eiwit dieet ook niet.Ik heb het nog nooit zo lekker warm gehad als nu,ook s'avonds dan zat ik meestal met een deken voor de tv hahaha.
Vanwege de operatie weet ik natuurlijk niet maar je kunt het al licht proberen toch?!
Ik bedoel je lichaam komt met dit dieet niks te kort.
Veel succes :o)Groetjes
DorisPosted 2 years ago # -
dankjewel doris voor je reactie! je hebt m'n motivatie verder helpen versterken en ik ben nu dus ook begonnen. vooral de aanmaak van spierweefsel is iets dat voor mij op dit moment heel goed is voor m'n herstel en het kwijtraken van de gifstoffen (narcose bijvoorbeeld) die opgeslagen zitten in de vetten is ook niet onbelangrijk. Ik vind de poeders echt helemaal niet lekker - vooral de geur staat me erg tegen maar ga daar wel m'n draai in vinden (augurkje toe :o)) : wil nou eenmaal erg graag en dat is 't belangrijkste! Nogmaals bedankt en ook jij: heel veel succes! Brengt het je tot nu toe wat je ervan hoopte?
groetjes
SaulinePosted 2 years ago # -
Hallo Sauline,
Goed van je dat je begonnen bent joh! Heb je de shakes al eens aangemaakt met alpro soya? (de houdbare, rode, zonder suiker/zout) Als je je shake mengt met 200 ml is 'ie een stuk beter te drinken en dat maakt het op termijn wel makkelijker om het vol te houden. (en aangezien je 15 à 20 kg niet in een maandje kwijt bent is dat toch wel belangrijk)
Suc6!
gr. el
Posted 2 years ago # -
hoi Elfje,
ik denk niet dat dit de oplossing zal zijn voor me daar ik nooitn melkdrinker ben geweest (hou ook niet van milkshakes)... Heb 't met melk geprobeerd en was prompt erg misselijk, dus durf sojamelk ook niet helemaal aan. ergens op 't forum las ik karnemelk i.p.v. water, die kan ik wel eens proberen... wat ik vandaag gedaan heb is gewoon dan maar met weinig water aanmaken, neus dicht en dan is het best te doen :). zodra ik 't ruik gaat 't 'mis' dus dan maar kort en klein houden, in een paar slokken naar binnen en een hapje biogarde-yoghurt na. of iets anders dat ik lekker vind. gelukkig zijn er ook lekkere groentes die mogen en is zelfs in fase 1 het op deze manier wel vol te houden. het is gewoon maar hoe graag je iets wilt... wat is 10 weken op m'n leven?!? - ik vindt oké zo maar zal m'n ervaringen hierover blijven delen, kan een ander wellicht ook wat aan hebben. en natuurlijk sta ik ook open voor andere goede tips :)Posted 2 years ago # -
Je kunt het eventueel in yoghurt of kwark mengen?
Wordt ook veel gedaan....Posted 2 years ago #
Reply
You must log in to post.