15.30 uur shake met 100 ml water en 100 ml soja
17.15 uur shake met met 100 ml water en 100 ml soja
19.30 uur spinazie en kipfilet
20.00 uur bodypump
Doel: 8 kilo in 8 weken!
(76 posts) (4 voices)-
Posted 10 months ago #
-
Ik ben een btje een 'muts' sorry, maar op deze site: http://www.damhert.be/producten.cfm?id=424
Lees ik dus echt dat er 48 KHs zitten in 100 gr!!!!!!!
Dus... dan heb je met 25 gr toch echt 12 KHs binnen!!!(nogmaals suikervrij betekend niet KHarm/vrij!!!)Ik houd het wel op een shake, af en toe een reep van eiwit(zit ook per reep iets van ehhh ff kijken/rekenen 24KH per reep) Die van Atkins:
Endulge Caramel peanut: 11 KH.
Milk crispy chocolat: 14 KH
Chocolate Browny: 16 KH!!!!Valt altijd weer tegen als je het op papier ziet ;)
Posted 10 months ago # -
20.58 kleine shake met 100 ml soja en 1 schep cocos eiwit
21.00 uur zumba
23.00 uur shake met 100 ml water en 100 ml soja en nectar chocolade truffel eiwitpoeder@Beppie, inderdaad nog best lastig wat nou de echte Kh zijn. Dus ook KH in zoetstof is niet goed. Jammer!
In die laatste twee smaken Atkinsreepjes zitten dus meer Kh dan in mijn 25 gram chocola.
Maar 'gewone' pure chocola mag ik ook niet , vanwege de suiker toch?vrijdag 8 juli
8.15 uur eiwitreep chocola
11.00 uur 10 gram eiwitpoeder vanille met soja melke en kopje espresso
0,5 l water
12.00 uur 1 geroosterde Koolhydraat arme boterham met rookvlees.
0,5 l waterPosted 10 months ago # -
Je moet het 'gewone' rekenen stoppen.
Let op je boek: Wat mag je, en dan pas ga je kijken of wat je binnen wat daarin staat kan schommelen in het dag menu!!!
DUS!!!!:GEEN BROOD, GEEN CHOCOLADE, GEEN MELKPRODUCTEN: NIETS: Shakes.....en groenten(onbeperkt uit klase 1, 200 gr totaal uit klasse 2!!)
Zoals het al zegt in het boek(pagina 17):
NO ONE SAID IT WOULD BE EASY.
In deze fase moet U EERLIJK zijn tegenover uzelf. Als U de verleiding om TE SNACKEN niet kunt weerstaan zoek hulp. Ga naar de website en leg contact met andere gebruikers. Praat tegen uzelf. Spreek uzelf moed in. Deze tactiek wordt ook veel gebruikt bij topsporters. De geest kan beïnvloed worden door er tegen te praten. Afvallen is ook topsport. “Je kan het, nog even doorbijten”. Niets aantrekken van negatieve kritiek (Waar ben jij nou helemaal mee bezig !) maar beeld uzelf in hoe U eruit zal zien als U de kilo’s kwijt bent. Welke leuke kleding U zou kunnen kopen. Hoe iedereen gaat zeggen, “goh wat ben jij afgevallen”. Het is uw KEUZE en u doet het voor uzelf.Het is afzien: het is een ommezwaai in je leefwijze!!! Gewoon GEEN chocolade!!!(in cacao zelf zitten al KH's zonder de suiker!!!!) in 10 gr van de meest pure chocolade(van meer dan 3 euro de 40 gr) zit 4-5 KH!!!!! Het is jezelf voor de gek houden!!!
GEWOON NIET DOEN: Houd je aan het boek en wat erin staat dat je wel mag.... Neem een bouillion, een stuk komkommer.Straks als je op je gewicht bent, dan moet je leefpatroon veranderd zijn, anders kom je alles zo weer aan. Dus ... Sterkte met alles wat je eigenlijk dus niet meer mag :)
Posted 10 months ago # -
Beppie, op werkdagen eet ik 1 boterham bij de lunch. Het liefst koolhydraatarm. Verder varieer ik met shakes en groenten.In het weekend eet ik geen brood.
Ik ben een leek/nog zoekende op het gebied van low-carb en suikervrij en eiwitten.
Tijdens deze fases hoop ik indedaad een ander leefpatroon te hebben dan ik voor dit dieet had. Wij haalden vaak chinees, bakten in roomboter en ik was dol op dingen bakken met suiker, room, chocola en bloem.
Dit is ook hobbymatig. Dus daarom dat ik opzoek ben naar dingen die ik 'wel' zelf mag bakken enzo. Natuurlijk zo eitwitrijk en lowcarb nodig.
Ik las ergens in een topic dat jij ook een lekker receptje had bedacht?
Dus dit is mijn keuze.Posted 10 months ago # -
Donderdag 7 juli
spinazie: 1,1
boterham: 5,5
rookvlees 0,1
2 tomaten 4.1
kipfilet 0
sojamelk totaal 0,8
komkommer 2,0
13,6 gram KHUitdaging: onder de 20 gram KH per dag.
Posted 10 months ago # -
Jaja dat receptje is wel in fase 4!!!!!!!! EN die 2 sneetjes hebben totaal 2 KHs!!!!!!!
Ik ben weer opnieuw begonnen he!!! EN... dat zijn dingen die eiwit rijk zijn.
Je bent op deze manier je ketose aan het verstoren en daardoor val je misschien wel af, maar grote kans dat je daardoor spierweefsel gaat aantasten ipv vet verbranden!!!Maar goed... ik probeer je de juiste kant op te helpen, en je te laten zien hoeveel KHs je zo eet(en zoals ik ze tel soms wel meer dan het dubbele van wat je op een dag mag! weg ketose!!!) maar doe je ding... ik zal je laten...
Posted 10 months ago # -
14.10 uur: Shake met 100 ml water en 150 ml soja en 15 gram choco eiwit en 10gram cocos eiwit.
17.10 uur: shake met 250 ml sojamelk en 25 gram eiwit.Posted 10 months ago # -
En.... Hoeveel is er af?????
Posted 10 months ago # -
hoi Flettepet!
maandag woog ik: 68,5 kilo en verpercentage 28,9%bedankt voor het vragen.
groetjes, eierdopje
Posted 10 months ago # -
Hoi Eierdopje,
Dat is 1,5 kilo eraf? Viel het mee of tegen? Vond je ineens zo stil op de site dus ik was al bang dat je aangekomen was. Maar anderhalve kilo eraf ondanks de koolhydraten die je toch wel iets meer eet dan de gemiddelde startende shaker vind ik niet verkeerd hoor! Hou vol!
Groetjes, SimonePosted 10 months ago # -
Hoi Flet,
ja ik post niet meer elke dag menuutjes, krijg ik nogal veel (onnodig) commentaar op. Pas als iemand problemen heeft met afvallen zou je het beste advies kunnen geven.
ik vind zelf dat ik inderdaad goed bezig ben en ben helemaal niet ontevreden met het resulataat!Ik sport bijna elke dag, dus ik zit er aan te denken over te stappen op een low carb dieet, maar wel koolhydraten voor de krachttraining te nemen.
het shaken zou ik dan 2 a 3 per dag blijven doen voor de eiwitten.Korte update:
vrijdag 8 juli:
20. 00 uur hamburger van 125 gram tartaar met wit bolletje met mayo, tomaat, augurk en uitjes.
portie gebakken aardappels met zout en curry.
Shake met soja en vanille eiwit.
21.00 uur stukje low carb brownie en espresso23.45: shake met soja en chocoladetruffel eiwit
zaterdag 9 juli:
shake
paardrijden
shake
1 wit bolletjes hagelslag
soja cappuccino
2 uur wandelen park met hond
stukje lowcarb brownie en frappuccino mokka
warm eten: snijbonen, tomaat, mosterd en komkommer en stuk runder steak
voor slapen: shake met soja en aardbei eiwitzondag 10 juli
shake
joggen
2 eiwitten en 1 dooier gebakken met eiwitpoeder vanille erdoor
vislolei tablet
soja cappuccino met stukje low carb brownie
shake met vanille en chocolade eiwit
warm eten: sperziebonen, bloemkool 150 gram kipfilet
eiwitreep en espresso
shake met soja en eiwitmaandag 11 juli
glas water met vitamine c
cracker met boter en hagelslag
1 uur krachttraining
shake soja er eiwit
cappuccino
shake met eiwit
eiwitreep
1 cola light
shake met chocolade eiwit en water
warm eten: spitskool met rundvlees en paprika
200 gram kwark met eiwitpoeder vanillevandaag weeg ik trouwens alweer 68 kilo.
Dus het gaat goed!dus 2 kilo eraf.
Posted 10 months ago # -
Hoi Eierdopje,
Nou top hoor, die twee kilo! Vind het eigenlijk best ok wat jij doet, gewoon een gulden middenweg vinden en de KH's zoveel mogelijk beperken i.p.v. ze helemaal te verbannen. Jij hoeft ook niet zo veel af te vallen dus prima, gemiddeld een kilo per week. Eigenlijk ben je een beetje aan het dokterfranken.
Bij mij gaat het op het moment niet zo lekker, ik sta al 3 dagen stil en val geen ons af. Dan wordt het shaken in eens een opgave. Maar goed ik zet nog even door deze week. Het is mijn derde week in fase 1 en ik had na de 3,5 kilo van week 1 toch wel wat meer verwacht. Helaas is er maar een schamele halve kilo af. In totaal dus nog steeds 4 kilo. Ok, als je het omrekend zijn het wel even 16 pakjes roomboter hahahaha! Deze week nog even volhouden en anders schakel ik over op fase 2 zodat ik wat meer kan eten, misschien helpt dat bij mij.
Succes en doe het maar lekker op jouw manier, daar is iedereen vrij in toch? Hou vol!
Groetjes, Simone
Posted 10 months ago # -
He Simone,
inderdaad best demotiverend als je eerste week als een speer gaat en nu in eens niet zo veel afvalt.
Ik heb wel eens hier gelezen dat je ook té lang fase 1 kan doen. Inderdaad door meer te eten (misschien zelfs al een paar dagen fase 3 doen?) ga je je lichaam wakker schudden en dus weer afvallen.
Laat je niet gek maken.
Ik blijf je volgen hoor ;-)
Precies, je loopt alweer met 16 pakjes boter minder rond!
Als je inderdaad meer dan 10 kilo wil afvallen is shaken een uitkomst.
Ik denk dat ik daarom ook wat 'meer' eet. Ik heb t gevoel dat ik er al bijna ben en ik voel me er goed bij.
Sporten is voor mij erg belangrijk en als je steeds minder kracht hebt en je lichaam protesteert gaat er naar mijn gevoel iets niet goed.
Dit heb ik dus opgevangen met iets anders eten en meer KH.
Vaak neem ik wel een shake mee naar mijn werk als tussendoortje tussen lunch en diner.
Na de training neem ik liever kwark, omdat ik op andere forums heb gelezen dat dit goed is voor spierherstel en langzame eiwitten bevat.Eiwitpoeder leert mij anders kijken naar voeding en meer eten tot mij nemen waar ik ook echt iets aan heb.
groetjes en succes! Kop op meis.
liefs, eierdopjePosted 10 months ago # -
Vanochtend 67.7 kilo!
I'm so HAPPYIk drink gemiddeld npg 3 shakes op een dag en ik neem in de avond 1 beker kwark met schepje eiwitpoeder (a 10-15 gram)
Posted 10 months ago # -
Hey Eierdopje,
Goed zo meid! Ga zo door, ik ben trots op je!
Posted 10 months ago #
Reply
You must log in to post.