Hallo allemaal,
ik ben bijna 4 weken geleden begonnen aan het eiwit dieet. De eerste week was even wennen al die shakes maar ik had geen hongergevoel en dat was al een hele stap. Na de eerste week op de weegschaal gaan staan en ....-3 !!!! Ik was helemaal verbaasd..en dacht yes dit is het...eindelijk iets wat werkt,....toen kwam einde week 2, het weegschaalmoment ...-0.5kg...ik zakte alweer wat in mijn enthousiasme. Savonds at ik volop groente uit categorie 1 - die mogen toch onbeperkt (ik eet alles zonder saus of jus, door mijn roerbak doe ik een klein scheutje sojasaus en/of ketjap) Ik drink al mijn shakes met magere (verse of houdbare) melk omdat me dat veel beter smaakt dan water. En daar kwam einde week 3, het weegschaal moment...+ 0.5 kg....PLEASE HELP! wat doe ik niet goed??? Ik ben geen aktieve sporter, zeg maar rustig een non aktieve sporter met een zittend beroep....ik ben deze week begonnen met traplopen op het werk. Ik zit elf hoog en doe deze week 2 etages (4 trappen) lopen en savonds van 11 naar BG, volgende week wil dan 3 etages (6 trappen) doen om de conditie te zoeken die ik al zolang kwijt ben, zou het hier aan liggen? Of zit mijn lichaam in de reservestand. Snap er niks van. Ik heb van ellende bij mijn slamaaltijd van gisteren een portie minifrietjes genomen. Please help, somebody?
die rotte weegschaal
(7 posts) (6 voices)-
Posted 2 years ago #
-
Hi,
Wat vervelend dat je motivatie weer zakt!Kan het me goed voorstellen. Maar kom op: als je het even objectief bekijkt ben je 3kg kwijt in 3 weken. Dat is 1kg per week en helemaal niet slecht!Maar goed, om het allemaal wat te bespoedigen, zou ik toch echt de melk weglaten. Daar zitten koolhydraten in en die moet je vermijden. Verder weet ik niet of je nu begonnen bent met sporten, maar spieren wegen ook meer dan vet. Dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen. Verlies je wel cms?
Ik zou iig de komende week echt strict fase 1 volgen en geen koolhydraten eten (dus ook geen melk). Mocht dat niet werken, kun je overwegen om een week fase 2 te volgen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Helpt dat allemaal niet, dan zou ik concluderen dat dit niet het dieet voor je is omdat het soms voorkomt dat mensen eiwitten niet goed opnemen/afbreken/oid. (soort van voedselintolerantie voor eiwitten geloof ik..., weet niet precies hoe het zit).
Succes!
Posted 2 years ago # -
Ketjap bevat ook suiker!! Dat kan je ook beter weglaten!
Good luck
Posted 2 years ago # -
Beste Noukie,
Wanneer je alles mengt met melk ben je niet meer aan het lijnen. Je mag geen koolhydraten gebruiken. Lees het e-book en je snapt waarom.
SuccesPosted 2 years ago # -
Ik ga nog een keer terug naar week 1 en dan zonder magere melk, met alleen water. (hoewel er in het ebook ook staat dat je water kan vervangen door magere melk dat dit slechts grammen zou schelen) daarom heb ik voor de melk gekozen. Ik ga het proberen met water. Het prettige van dit dieet is dat ik geen hongergevoel heb, en dat heb ik niet eerder gehad tijdens het volgen van een dieet. South beach heb ik ook gevolgd en dan eet je tot je vol zit, hiermee lukte het me om 15 kg te verliezen echter na het stoppen met roken nog een nieuwe poging gedaan voor dit eiwit dieet maar geen succes geboekt. Mijn hoop op beter is nu op dit eiwit dieet gericht.
Dank voor de reacties!
Maandag begin ik weer met week 1 met water :-)er moet weer 15kg af dan zit ik goed.
Posted 2 years ago # -
Hoe dan ook,
gewoon volhouden,
werkt vroeg of laat altijd.Succes !!!
Posted 1 year ago # -
In 200 ml magere melk zit 70 kcal. Als je alle 6 de shakes met melk doet, krijg je ongemerkt 420 kcal extra per dag binnen en niet te vergeten kookhydraten.
Ik maak de shakes aan met 150 ml water en 50 ml alpro soja (rode pak). dit is 18 kcal per keer, totaal 108 kcal per dag en geen koolhydraten En het is een stuk romiger dan alleen met water. En idd geen sojasaus of ketjap i.v.m. koolhydraten.
Succes!Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.