Hoi allemaal,
Ik kom vandaag ook voor het eerst hier op het forum kijken, en het leek me wel zo aardig om mezelf ook even voor te stellen. Ik ben Eline, 28 jaar oud, 1m77 lang en weeg momenteel tussen de 78 en 79 kilo. Ik ben van kleins af aan erg dik geweest, ondanks gezond eten en veel sporten. Veel dieten gedaan, maar afvallen ging niet echt. Toen ik eind 2007 de 150 kilo naderde was de maat vol. Ik had vlak ervoor al een dieet gedaan bij een obesitaskliniek in Ede, en sportte 10 uur per week. Toch kwam ik aan, in vet... Er werd me daar verteld dat ik gewoon niet af kon vallen. Ik zat er flink doorheen, en ben voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis gegaan. Er moest toch iets mis met me zijn? Na meerdere onderzoeken in verschillende ziekenhuizen nog geen duidelijkheid. Ze konden gewoon niks vinden. Uiteindelijk ben ik voor een gastric bypass gegaan, een maagverkleining en darmomlegging, waardoor je lijf niet meer alles op kan nemen. Dit zag ik echt als mijn laatste kans. Ik heb toen vrijwillig meegedaan aan een leververvettingsonderzoek. Op de mri zag men dat ik geen vervette of vergrote lever had, en dat ik bijna geen vet tussen mijn organen had. Het zat er echt omheen. Toen werd geconcludeerd dat het aan mijn darmen lag, die nemen teveel op, waardoor ik dus ook gewoon niet af kon vallen. Toen door de gastric bypass dat probleem verholpen was ging het snel. In een jaar was ik 68 kilo kwijt, van 152 naar 86 kilo. Ik ben al die tijd blijven sporten, en heb ook mijn eetgewoontes nauwelijks aangepast. Een grote eter was ik toch al nooit, kan nu (2.5 jaar na de operatie) weer bijna hetzelfde eten als ervoor. Ik heb een jaar stilgestaan en heb afgelopen november een volledige buikwandcorrectie ondergaan. Er is toen 2.2 kilo vel verwijderd. Hierna kwam ik weer wat aan, weer naar de 86 kilo. Vergeleken met wat ik was prima, maar ik wil er graag nog wat meer vanaf. Ik wil namelijk ook mijn armen nog laten corrigeren en het is het beste als die zo leeg mogelijk zijn. Ik wil graag naar de 74 kilo. Ik ben op maandag 14 maart begonnen, en was na 3.5 week 8 kilo kwijt. Ben toen overgestapt naar fase 2 omdat het me een beetje te hard ging en ik ook sport, en nu ben ik wat aangekomen. Hopelijk gaat het in de volgende fase weer verder met afvallen. Sorry voor het lange verhaal!
Groetjes, Eline