Hallo allemaal,
Hier even een berichtje van mij (Diana)
Ik ben afgelopen maandag begonnen met het eiwit dieet en tot op heden gaat het heel erg goed.
Kon het niet laten om gisteren even op de weegschaal te gaan staan,ik was een soort van in shock toen ik zag dat er 4!!! kilo af was.
Daarna mijn meetlint gepakt en ja hoor ook 5 cm in omvang kwijt, dit geeft dus een hele goede stimulans om door te gaan.
Ik had al wel dit soort verhalen gelezen op het forum, maar eerst zien dan geloven he ;)
Ik ga in ieder geval nog even stug verder, wil een kilo of 15 kwijt en dat gaat me op deze manier zeker lukken.
Heel veel succes allemaal.
Diana
de 6e dag
(18 posts) (8 voices)-
Posted 1 year ago #
-
Lekker hè, zo'n goed begin.
Posted 1 year ago # -
Super Diana, ik zou willen dat ik zo standvastig kon zijn. Het lukt me nog niet echt.
Groetjes Inge
Posted 1 year ago # -
Volhouden hoor Inge, je zult zien dat je beloont word ;)
Het is een pittig dieet, maar geen enkel dieet is makkelijk vol te houden.
Kop op meid!!Posted 1 year ago # -
Hoi Dirkjepoes,
Wat goed van je zeg!!!
Ik ben ook vorige week begonnen maar ik vind het wel heel erg moeilijk hoor.. Ik kon het niet laten om te smokkelen :( Ik vind het heel erg van mezelf maar ik werd zo ziek en misselijk van die shakes dat ik even "normaal een boterham of iets at ".
Ik ben vanaf vandaag wel serieus bezig alleen kom ik niet aan die 6 shakes. het is nu 6 uur en ik heb er pas 3 op!! hoe heb jij het gedaan??
En wat at jij naast de shake's?? Ik moet namelijk ook 15 kilo kwijt en als ik lees hoe het bij jou gaat is het fantastich en wil ook zo graag dat het bij mij zo gaat!!
Ik hoor van je een wanhopige Rolletje..
Groetjes..
Posted 1 year ago # -
Hey Rolletje,
Probeer een schema voor jezelf te maken qua tijden voor je shakes, dan is het veel makkelijker om te doen en dan kom je er wel aan.
Ik zit nu in fase twee en kom om 8 uur mijn bed uit.
Ik begin dus om 8 uur, daarna heb ik rond half 11 de volgende (toevallig dan ook pauze) en dan rond kwart voor 1, 1 uur heb ik de derde, rond half 4 kwart voor 4 heb ik de vierde en dan pas rond half 7 ga ik eten en nam ik de 5e shake.
Als je zo je schema maakt, daar raak je vanzelf aan gewend en gaat het een stuk makkelijker!
En hou het E-Book erbij voor wat je erbij mag eten, hang het schema op je koelkast;-)Succes en ik hoop dat deze tips een beetje helpen!Je kan het!!
Posted 1 year ago # -
Beste Rolletje,
Je moet die shakes echt nemen hoor. Dan blijft de verbranding optimaal op gang. Je valt beter af van 6 shakes dan van 3. Bovendien voorkomt het dat je honger krijgt. Een boterham is funest omdat je dan koolhydraten naar binnen werkt. Het duurt dan weer even (minstens een dag) voordat je weer af gaat vallen.
Succes.Posted 1 year ago # -
Hoi Andra en Jennigje,
Heel erg bedankt voor jullie reactie's en steun.
Ik weet dat als ik het niet doe dat ik er dan niks mee opschiet.. maar omdat ik er zo ziek van werd had ik echt het gevoel dat ik iets "normaals" naar binnen moest nemen..Ik heb me vandaag echt goed gedragen en ik ga gewoon door met de strijd tegen de kilo's..
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn resultaten en ervaringen met dit dieet.
Heel veel succes en sterkte allemaal..
Lieve groeten van Rolletje...
Posted 1 year ago # -
Beste Rolletje,
ik denk niet dat je ziek werd van de shakes maar gewoon dat jouw lichaam moet wennen aan het feit dat er geen koolhydraten meer binnenkomen. Ik heb ook de eerste dagen heel veel hoofdpijn gehad. Ik was af en toe gewoon high en kon niet meer helder denken. Drink dan echt veel water om het lichaam schoon te krijgen. En als je je erg slap voelt neem dan een opkikker zodat je een beetje zout binnenkrijgt. Ik ben nu voor de tweede keer (na fase 4) weer aan fase 1 begonnen. Het voelt nu totaal anders omdat ik niet meer hoef af te kicken van de suikers.Posted 1 year ago # -
beste Jennigje,
Ik ben echt blij dat je me moed aanpraat had ik echt ff nodig..
Wat knap van jou dat je voor de 2e keer aan fase 1 bent begonnen.. Mag ik vragen hoeveel kilo's jij moet/wilt afvallen??
Groet.
Posted 1 year ago # -
Hallo Rolletje,Je hebt al diverse tips gehad zie ik, en dat is eigenlijk zoals ik het ook doe.
Ik sta meestal rond 8 uur op en dan neem ik de eerste, en vervolgens neem ik de rest van de shakes om de 2,5 uur(ongeveer)
De laatste shake neem ik een half uur voor het slapen gaan.
En met de groenten uit fase 1 kan je hele lekkere dingen maken, je hoeft het niet perse te bakken.Kijk eens bij de tips die hier op het forum gegeven worden.
Ik grill mijn groenten in de grillpan (zo lekker)
En als ik overdag honger (trek) heb, knaag ik aan een stuk komkommer.
Enne, maak ook eens de bloemkool soep die hier op het forum staat, die is me toch lekker!!!!!!!
Even wat bloemkool roosjes apart houden en na het pureren erbij doen, heb je toch wat om te kauwen ;)Groetjes
Posted 1 year ago # -
Beste Rolletje,
ik wil in totaal 30 kg kwijt. Ik heb nu ik 10 kg kwijt ben al meer energie. Nu nog 10 voor de zomervakantie en dan nog 10 erna. Daarna ga ik heftig shoppen om mijn garderobe weer aan te vullen.
Posted 1 year ago # -
Hoi Jennigje,
Wat een prestatie zeg!!! wauw... Ik ben nu 1 week bezig en ik moet zeggen dat de eerste paar dagen heel moeilijk voor me waren ik werd echt kotsmisselijk van die shake's, maar nu smaken ze gewoon goed. Ik ben niet veel in kilo's afgevallen ik begon met een start gewicht van 66.8 en nu weeg ik 65 vind ik nog wel heel weinig hoor als ik zo bij andere lees maar ik merk wel dat ik in cm meer ben verloren.
Ik hoor het ook van mensen om heen dat ik ben afgevallen wat ik heel fijn vind en het motiveerd echt!! Ik moet er gemiddeld 15 kilo af hebben en ik hoop maar dat ik het ga halen hoor anders weet ik het ook niet meer!!
Ik hou jullie wel op de hoogte..
PS: Is het heel erg als ik fase 1 3 weken doe?? of moet ik me echt aan die 2 weken houden? En is het niet zo als je klaar bent dat je een jojo effect krijgt??
Groetjes Hakima
Posted 1 year ago # -
Hoi Hakima of ehh,...rolletje.
In het boek staat dat je fase 1 maximaal 4 weken mag doen als je heel veel vet kwijt moet.
Ik lees dat je nu 65 kilo weegt.
Ik weeg zelf 105 kilo, dus ehh,..ik vind 65 kilo niet superzwaar.
Ik kan me bij dat gewicht voorstellen dat jeje misschien juist beter wel aan die 2 weken kunt houden om te voorkomen dat je lichaam in spaarstand schiet.
Ja enneh,..klaar ben je natuurlijk nooit, na zo'n dieet moet je op je eettpatroon blijven letten, anders is het zonde, logisch toch?Succes ;)
Posted 1 year ago # -
Hoi sjulamit,
hahahah ik ga er natuurlijk vanuit dat ik beter op mijn eten moet letten en sowieso is het de bedoeling dat als ik klaar ben met dit dieet wel bewust genoeg ben om in te zien hoeveel moeite ik ervoor heb moeten doen om die kilo's kwijt te raken.....
het ging mij meer om dat ik voor juli een kilo of 8 kwijt wou hebben en of ik daardoor dan langer fase 1 kon doen aangezien je in deze fase het meest afvalt..en zodra je klaar bent met het dieet dat je weleens mag zondigen, maar dat je daardoor niet weer veel van aankomt... dus jojo.
Groetjes.
Posted 1 year ago # -
Idd jojo is kut! oeps!
Het is mij 4 jaar gelee letterlijk overkomen en ik ben er nog niet overheen.
Serieus, ik woog 100 kilo en had een enorm hoog spierpercentage, niemand geloofde gewoon dat ik zo zwaar was.
Ik had dus ook relatief weinig last van al dat gewicht.
Nou dat is verandert.
Ik bewoog toen heel veel, had een periode nauwelijks honger, geweldig!, ik viel met de dag af!
Het ging te hard.
Ik werd ziek.
Ik kwam weer aan.
Ik woog weer net zoveel als daarvoor.
Maar nu waren het geen spieren.
Maar vet!!
Dat zag er echt anders uit, bovendien heb ik geen conditie meer en verbrand ik nu veel minder.
Ik was dus ff afgebluft.
Totdat ik iemand zag die maarliefs 50 kilo!!, was afgevallen met zo'n eiwitdieet.
Shit wat zag die er goed uit zeg!!Hoera!!, ik heb weer iets gevonden waar ik echt in geloof!!!!
Maarre,...waarom wil jij die 8 kilo kwijt voor 8 julie?
Ga je trouwen ofzo?groetjes XD
Posted 1 year ago # -
Hahahah nee hoor,
Ik ga op vakantie en ik heb een bikini gekocht die moet passen dus vandaar...
Maaruh erg he!!! als je zoveel bent afgevallen en dan terugvalt op je oude gewicht of nog erger..
Ik was zelf ook een tijd geleden 9 kilo afgevallen en het zat er na een paar maanden weer dubbel en dwars aan!! en idd totdat ik iemand had gezien die met prodimed of sanaslank ( dat weet ik niet meer ) was afgevallen.. Men ik dacht dat wil ik ook!!!
Dus ik bikkel heel hard nu en hoop echt dat ik voor een keer mijn streefgewicht haal en dat het er af blijft!
Ik ben er een tijdje heel erg depressief van geworden helemaal Schijt ( sorry ) aan alles gewoon alleen maar eten en mezelf zielig vinden, maar gelukkig ben ik voor een groot gedeelte uit dat dipje gestapt en gezegd ik ga ervoor..dus dat doe ik nu maar even alhoewel het wel moeilijk is hoor.. maar goed ik hou me doel voor ogen..
Nou heel veel succes.....
Posted 1 year ago # -
Gedurende een aantal maanden (3 tot 12 en meer) zal uw 'adipostaat'(regelmechanisme voor het lichaamsgewicht en geheugen van uw vroegere gewicht)nog niet ingesteld zijn op uw nieuwe 'gewichtsnormen'. In deze periode is het extra belangrijk uw nieuwe gewicht, natuurlijk met een marge van enkele kilo's, in de gaten te blijven houden en nieuwe eetpatroon te blijven bewaken. Dat wil niet zeggen dat u in deze periode nooit mag zondigen maar waakzaamheid blijft geboden. Dit is ook één van de oorzaken dat mensen die (veel) afgevallen zijn in de periode na het dieet al snel weer aankomen. Na deze inregelperiode kan er weer wat meer maar je zult het altijd een beetje in de gaten moeten houden.
Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.