Haalo,
ik heb me keurig aan het dieet gehouden. Eerste paar dagen hoofdpijn. Voel me wel wat moe maar voor de rest voel ik me eigenlijk fitter dan ooit.
Ook dat je bloedsuikerspiegels niet meer schommelen doen me erg goed.En na de eerst week wegen en 4 kilo afgevallen is natuurlijk fantastisch.
2e week ging ook goed maar wat een tegenvaller 1 pond er af.Ik houd vol maar de motivatie wordt meteen minder.
Heeft iemand ook zo iets gehad?.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat ik minder water heb gedronken( 1 a 1 1/2 liter), en dat er soms meer tijd tussen de shakes zat dan de 2 1/2 a 3 uur.dit door drukte op het werk.
Ik hoop er maar op dat er over een week meer af is.Ik begin nu aan fase 2. Mag agelijks een stukje vis ( eet geen vlees).
De andere vraag die ik heb is deze:
Volgend weekend gaan mijn man en ik een weekendje romantisch uit. vroeger genoot ik van het heerlijke ontbijt in het hotel (veel fruit cakejes e.d.), van het uit eten gaan, een ijsje eten, leker borrelhapjes . .. ..Ik vind het zo ongezellig voor mijn man als ik overal nee op zeg en ook nog niet uit eten kunnen gaan. Hij zal in ieder geval eten moeten hebben! Maar ik wil het dieet ook niet teniet doen.
Kan ik uit eten gaan en iets speciaals bestellen wat ik wel mag eten.?
afvallen
(6 posts) (3 voices)-
Posted 1 year ago #
-
Als je uit eten gaat neem dan lekker vis met groenten en/of sla. Ik vraag ook vaak of de saus apart mag, dan kan ik ter plekke beslissen of ik ervan neem en hoeveel.
Ontbijtbuffet, ik weet niet waar je heen gaat, maar ik was laatst in een hotel daar hadden ze bij het ontbijtbuffet ook Engels ontbijt: roerei, bacon, ontbijtworstjes, spiegeleieren, gebakken tomaat... Ik heb me echt prima vermaakt, allemaal dingen die ik nl ook erg goed lust zonder brood of toast eronder!
Borrelhapjes: kaasblokjes/plateau, stukjes (droge) worst, rauwe of gerookte ham, (gemarineerde) olijfjes, gevulde peppadewpepertjes met roomkaas, leef je uit!
(doe dat natuurlijk niet iedere dag hè! Ik bedoel "leef je uit" als je dan een keer een weekendje weg gaat ;o) ...)
Een halve kilo per week afvallen is verder een prachtig resultaat! Dietistes adviseren dat zelfs als maximum, omdat het gewoon beter is voor je lichaam.
Die 1e week 4 kg is logisch, die gaan er bij (bijna) iedereen wel af die eerste week. Je raakt overtollig vocht kwijt en je gaat radicaal over op minder èn betere voedselinname, daarna stabiliseer je.Probeer wel op je water te blijven letten, anders raak je straks nog verstopt en raak je je afvalstoffen niet kwijt.
Als je het vaak te druk hebt op je werk om te shaken neem dan 1 of 2 gekookte eieren mee om tussendoor toch even te kunnen nemen.Suc6 weer!
Posted 1 year ago # -
Dank je wel.
Ok , ik moet echt over een drempel heen , wat wat jij schijft had ik anders nooit gedurfd. Ik zou me zorgen maken of de vis niet in te veel olie wordt gebaaken.
Die ontbijdingen die je noemt, dat is toch wel erg vet? Ik lust van wat jij op noemt alleen de roerei en de gebakken tomaat. Maar dat zou ik heerlijk vinden om mee te zondigen met een paar stukken fruit.
Ik hou niet van ei , dus die gekookte eieren mee naar het werk, dat gaat niet lukken. Ik probeer op tijd mijn shakes te nemen en snoep tussendoor van tomaat en komkommer.
Die borrelhapjes: mag dat ?olijven vind ik heerlijk, maar staan bij de verboden dingen toch. Gevulde pepertjes, stukjes kaas : fantastich , maar kan dat wel?Nogmaals bedankt en zo krijgt het weekendje uit toch ook een lekker randje!
Posted 1 year ago # -
Je moet het ook niet iedere dag doen, maar ALS je dan een keertje een weekendje weggaat zou ik het zeker wel doen. 't is stukken beter dan bitterballen en kaassouflees!
Die gevulde pepertjes zijn eigenlijk gewoon mini-paprikaatjes met een likje roomkaas en olijven mogen van Atkins ook, dus waarom hier niet een keertje bij uitzondering?Roerei, gebakken tomaat en wat fruit: stukken betere keuze dan muffins en croissants met jam... Lang leve de gezondere keuze!
Als je geen gekookte eieren mee wil nemen naar je werk, misschien een keer een reep voor als je echt geen tijd hebt? Dan hou je iig je verbranding aan de gang.
Heel veel plezier volgend weekend!!
;o)
Posted 1 year ago # -
Dank je wel.
Ik ben in voor zulke goede tips.Dus wie volgt?
Ik ga me ook eens verdiepen in het Atkinsdieet.Als hulpmiddel bij dit dieet.Posted 1 year ago # -
Het is heel verstandig om je te verdiepen in low-carn dieten zoals Atkins, maar ook dr Frank of Montignac kunnen je helpen bij weekendjes weg etc. Haal desnoods wat boeken uit de bieb om te lezen. Ik heb er echt veel aan gehad.
Het is idd logisch dat je niet meer zoveel afvalt als de eerste week. maar vergeet ook niet dat hormonen een behoorlijke rol kunnen spelen. Moet je misschien binnenkort ongesteld worden? Dan gaat je lichaam vocht vasthouden en lukt het vaak moeilijker om af te vallen. gewoon doorgaan, volgende week gaat er misschien wel weer meer af.
Posted 1 year ago #
Reply
You must log in to post.