Ik ben nu 4,5 week bezig met het eiwitdieet. Ik heb fase 1 3,5 week gedaan en was toen al 8 kilo kwijt. Ging van 86 naar 78 kilo. Het ging echt heel hard, ik beweeg er ook voldoende bij. Na 3,5 week ben ik overgegaan naar fase 2. Het afvallen is niet alleen gestopt, ik ben zelfs aangekomen de afgelopen week! Ging ineens van 78.0 naar 79.3. Dit lijkt me toch niet de bedoeling. Mijn vriend zei dat ie hier al bang voor was, dat het toch een crashdieet is. Maar met eiwitten is het toch juist GEEN crashdieet? Het is toch de bedoeling dat je geen jojo effect krijgt? Ik wil nog naar de 74 kilo, maar op deze manier gaat dat niet gebeuren. Wat gaat er wel niet gebeuren als ik straks naar fase 3 ga en weer brood ga eten?
(Even wat extra info over mij: Ik ben altijd ondanks gezond eten en veel sporten van kleins af aan heel zwaar geweest, tot 152 kilo aan toe. Mijn darmen bleken teveel op te nemen, kwamen ze na jaren frustratie en veel onderzoeken eindelijk achter. Ben in oktober 2008 hieraan geopereerd. Langs anderhalve meter dunne darm komt nu geen eten, waardoor mijn lijf nu eindelijk normaal werkt en het een eerlijke strijd is. Ging in een jaar van 152 naar 86. Bleef daarop staan en wil eigenlijk nog wel naar de 74 kilo, bij 1m77 en brede bouw. Heb afgelopen november een volledige buikwandcorrectie gehad (-2.2 kilo vel), kwam daarna toch weer aan tot 86 en ben nu aan het trainen voor de dam tot damloop in september, lijkt me een geweldige overwinning voor iemand die altijd zo zwaar was. Eindelijk werkt mijn lijf mee!)